Viktorija grupa sa svojim kompanijama Sojaprotein i Viktorijaoil treći neto izvoznik Srbije
Neto izvoz pokretač rasta srpske privrede.
Istraživanje Biznis info grupe o najvećim i najprofitabilnijim kompanijama u Srbiji u periodu od 2008. do 2015. godine posebno se bavilo temom izvoza i performansama kompanija po sektorima. Prerađivačka industrija je drugi najzastupljeniji sektor, posle sektora trgovine, i generiše gotovo četvrtinu ukupnih poslovnih prihoda u grupaciji 100 najbolje plasiranih kompanija.
U ovom sektoru posluju i najveći domaći izvoznici, među kojima se posebno izdvaja prehrambeno-prerađivačka industrija zbog neto efekta i pozitivnog uticaja na trgovinski i platni bilans zemlje.
Prema rezultatima istraživanja za 2015. godinu na osnovu podataka Uprave carina, Viktorija grupa je sa svojim kompanijama Sojaprotein i Viktorijaoil treći najveći neto izvoznik Srbije, a prvoplasirana je u prehrambeno-prerađivačkom sektoru. Neto izvoz samo ove dve članice Grupe iznosio je 120 miliona evra prošle godine.
- Viktorija grupa je godinama unazad među najvećim izvoznicima i neto izvoznicima u Srbiji. Mi domaću soju i suncokret prerađujemo u proizvode viših faza prerade koje plasiramo na domaćem i inostranom tržištu. Izvozimo u preko 50 zemalja širom sveta sa Evropskom unijom kao centralnim izvoznim tržištem, dok je uvoz naše kompanije minimalan. Naši proizvodi su vrlo prepoznatljivi u svetu po kvalitetu koji se prati od njive do finalnog proizvoda. U jakoj globalnoj konkurenciji fokusirani smo i na postizanje i održavanje cenovne konkurentnosti što je konstantni izazov imajući u vidu volatilnost svetskog tržišta poljoprivrednih roba - izjavio je Vladimir Čupić, izvršni i finansijski direktor Viktorija grupe.
Prema mišljenju prof. dr Zorana Jeremića, autora istraživanja, jedino izvozno orijentisana proizvodnja može da omogući privredni rast. „Važno je da se u izvoznoj i industrijskoj strategiji identifikuju oblasti u kojima Srbija ima komparativne prednosti, kao i da u strukturi dominiraju proizvodi koji imaju višu dodatnu vrednost. Prerada poljoprivrednih proizvoda tu ima izuzetno značajno mesto i prednost u odnosu na neke druge sektore sa stanovišta izvoza. Za razliku od nekih drugih industrija koje su zasnovane na velikom učešću uvoznih komponenti, ovde je to učešće relativno nisko, pa su prerađivači najčešće i veliki neto izvoznici. Takođe, u ovom segmentu može se postići velika dodatna vrednost, koja je kod nekih industrijskih izvoznika minimalna“, izjavio je Jeremić.