Викторија група са својим компанијама Сојапротеин и Викторијаоил трећи нето извозник Србије
Нето извоз покретач раста српске привреде.
Истраживање Бизнис инфо групе о највећим и најпрофитабилнијим компанијама у Србији у периоду од 2008. до 2015. године посебно се бавило темом извоза и перформансама компанија по секторима. Прерађивачка индустрија је други најзаступљенији сектор, после сектора трговине, и генерише готово четвртину укупних пословних прихода у групацији 100 најбоље пласираних компанија.
У овом сектору послују и највећи домаћи извозници, међу којима се посебно издваја прехрамбено-прерађивачка индустрија због нето ефекта и позитивног утицаја на трговински и платни биланс земље.
Према резултатима истраживања за 2015. годину на основу података Управе царина, Викторија група је са својим компанијама Сојапротеин и Викторијаоил трећи највећи нето извозник Србије, а првопласирана је у прехрамбено-прерађивачком сектору. Нето извоз само ове две чланице Групе износио је 120 милиона евра прошле године.
- Викторија група је годинама уназад међу највећим извозницима и нето извозницима у Србији. Ми домаћу соју и сунцокрет прерађујемо у производе виших фаза прераде које пласирамо на домаћем и иностраном тржишту. Извозимо у преко 50 земаља широм света са Европском унијом као централним извозним тржиштем, док је увоз наше компаније минималан. Наши производи су врло препознатљиви у свету по квалитету који се прати од њиве до финалног производа. У јакој глобалној конкуренцији фокусирани смо и на постизање и одржавање ценовне конкурентности што је константни изазов имајући у виду волатилност светског тржишта пољопривредних роба - изјавио је Владимир Чупић, извршни и финансијски директор Викторија групе.
Према мишљењу проф. др Зорана Јеремића, аутора истраживања, једино извозно оријентисана производња може да омогући привредни раст. „Важно је да се у извозној и индустријској стратегији идентификују области у којима Србија има компаративне предности, као и да у структури доминирају производи који имају вишу додатну вредност. Прерада пољопривредних производа ту има изузетно значајно место и предност у односу на неке друге секторе са становишта извоза. За разлику од неких других индустрија које су засноване на великом учешћу увозних компоненти, овде је то учешће релативно ниско, па су прерађивачи најчешће и велики нето извозници. Такође, у овом сегменту може се постићи велика додатна вредност, која је код неких индустријских извозника минимална“, изјавио је Јеремић.