Vučić na početku gradnje dela obilaznice oko Beograda: Želim vam srećan i uspešan rad
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvuje obeležavanju početka radova na obilaznici oko Beograda, od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj Potoka, u dužini od 19,5 kilometara
Obeležavanju prisustvuje i gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, ambasadori Kine i Azerbejdžana, Li Mančang i Eldar Hasanov, v.d. direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak i v.d. direktora Koridora Srbije Zoran Babić.
Reč je o deonici dužine 19,5 km, koja obuhvata sektore obilaznice 4, 5 i 6. Sa prilaznim saobraćajnicama dužina iznosi ukupno 20,4 km. Vrednost radova je 207 miliona evra.
Izvođač radova je kineska kompanija Power Construction Corporation of China Ltd, a podizvođač azerbejdžanska kompanija Azvirt (ogranak Beograd).
- Radujem se početku ovog projekta. On će mnogo značiti Beograđanima. Ovaj projekat doneće lakšem funkcionisanju saobraćaja, ali i značajno ekološki doprineti razvoju – rekao je gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić.
Ambasador Kine u Srbiji Li Mančang izrazio je zadovoljstvo što prisustvuje početku radova na obilaznici sa predesednikom Aleksandrom Vučićem.
- Hoću da pozdravim prijatelje iz Kine iz Azerbejdžana koji će ovde zajednički učestvovati u izgradnji obilaznice. Ovo je važna stvar za nas i našu zemlju. Ovih 19, 5 kilometara su od izuzetnog značaja za nas. Ova deonica znači da preuzimamo putnike koji idu ka Grčkoj od Rumunije i Bugarske. Rasteretiće se saobraćaj u Beogradu. Srbja će imati najviše autoputa u celom regionu. Sami finansiramo ove projekte jer smo vodili pametnu politiku štednje. Zato sada imamo dovoljno sredstava i za povećanje plata i penzija. Hvala našim prijateljima iz Kine i Azerbejdžana. Želim vam srećan i uspešan rad - rekao je Vučić.
Radovi se finansiraju 85 odsto iz zajma Eksim banke Kine i 15 odsto iz budžeta Srbije.
Ugovoreni rok za završetak radova je 20. jul 2021. godine ili 36 meseci, pod uslovom da kredit bude efektivan do kraja 2018. godine.
U okviru tog projekta obuhvaćeni su radovi na deonici B, od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Bubanj Potok, u dužini od 19,5 km.
Sektor 4 obuhvata radove na izgradnji leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača, u dužini od 7,7 km.
U okviru sektora 4 potrebno je izvesti levu traku autoputa, opremiti dva tunela: „Lipak“ i „Železnik“ i izgraditi tri mosta: most br. 9, 10 i 11 (faza II), kao i preostale radove na petlji Orlovača (faza II).
Sektor 5 obuhvata radove na izgradnji leve trake autoputa od petlje Orlovača do tunela Straževica (uključujući i tunel) u dužini od 3,1 km.
U okviru sektora 5 potrebno je izvesti kompletno levu traku autoputa, koja uključuje izgradnju trase, leve tunelske cevi tunela Straževica i tri mosta: most br. 13, 14 i 15.
Sektor 6 obuhvata radove na izgradnji obe trake (pun profil) autoputa od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok (uključujući i petlju), u dužini od 9,6 km.
U okviru sektora 6 potrebno je izvesti kompletno i desnu i levu traku autoputa, koja uključuje izgradnju trase, tunel Beli Potok, petlje Avala i Bubanj Potok, kao i 2 mosta: most br. 16 i 17.
Investitor je Republika Srbija odnosno Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture.
Obilaznica je deo Koridora 10 i povezaće dva njegova kraka - ka Mađarskoj i Hvatskoj, kao i Koridor 11 (E-763), to jest autoput ka Crnoj Gori.
Obilaznica oko Beograda je počela da se gradi pre 28 godina.