Вучић на почетку градње дела обилазнице око Београда: Желим вам срећан и успешан рад
Председник Србије Александар Вучић присуствује обележавању почетка радова на обилазници око Београда, од моста на Сави код Остружнице до Бубањ Потока, у дужини од 19,5 километара
Обележавању присуствује и градоначелник Београда Зоран Радојичић, амбасадори Кине и Азербејџана, Ли Манчанг и Елдар Хасанов, в.д. директора Путева Србије Зоран Дробњак и в.д. директора Коридора Србије Зоран Бабић.
Реч је о деоници дужине 19,5 км, која обухвата секторе обилазнице 4, 5 и 6. Са прилазним саобраћајницама дужина износи укупно 20,4 км. Вредност радова је 207 милиона евра.
Извођач радова је кинеска компанија Power Цонструцтион Цорпоратион оф China Лтд, а подизвођач азербејџанска компанија Азвирт (огранак Београд).
- Радујем се почетку овог пројекта. Он ће много значити Београђанима. Овај пројекат донеће лакшем функционисању саобраћаја, али и значајно еколошки допринети развоју – рекао је градоначелник Београда Зоран Радојичић.
Амбасадор Кине у Србији Ли Манчанг изразио је задовољство што присуствује почетку радова на обилазници са предеседником Александром Вучићем.
- Хоћу да поздравим пријатеље из Кине из Азербејџана који ће овде заједнички учествовати у изградњи обилазнице. Ово је важна ствар за нас и нашу земљу. Ових 19, 5 километара су од изузетног значаја за нас. Ова деоница значи да преузимамо путнике који иду ка Грчкој од Румуније и Бугарске. Растеретиће се саобраћај у Београду. Србја ће имати највише аутопута у целом региону. Сами финансирамо ове пројекте јер смо водили паметну политику штедње. Зато сада имамо довољно средстава и за повећање плата и пензија. Хвала нашим пријатељима из Кине и Азербејџана. Желим вам срећан и успешан рад - рекао је Вучић.
Радови се финансирају 85 одсто из зајма Ексим банке Кине и 15 одсто из буџета Србије.
Уговорени рок за завршетак радова је 20. јул 2021. године или 36 месеци, под условом да кредит буде ефективан до краја 2018. године.
У оквиру тог пројекта обухваћени су радови на деоници Б, од моста на Сави код Остружнице до петље Бубањ Поток, у дужини од 19,5 км.
Сектор 4 обухвата радове на изградњи леве траке аутопута од моста на Сави код Остружнице до петље Орловача, у дужини од 7,7 км.
У оквиру сектора 4 потребно је извести леву траку аутопута, опремити два тунела: „Липак“ и „Железник“ и изградити три моста: мост бр. 9, 10 и 11 (фаза ИИ), као и преостале радове на петљи Орловача (фаза ИИ).
Сектор 5 обухвата радове на изградњи леве траке аутопута од петље Орловача до тунела Стражевица (укључујући и тунел) у дужини од 3,1 км.
У оквиру сектора 5 потребно је извести комплетно леву траку аутопута, која укључује изградњу трасе, леве тунелске цеви тунела Стражевица и три моста: мост бр. 13, 14 и 15.
Сектор 6 обухвата радове на изградњи обе траке (пун профил) аутопута од тунела Стражевица до петље Бубањ Поток (укључујући и петљу), у дужини од 9,6 км.
У оквиру сектора 6 потребно је извести комплетно и десну и леву траку аутопута, која укључује изградњу трасе, тунел Бели Поток, петље Авала и Бубањ Поток, као и 2 моста: мост бр. 16 и 17.
Инвеститор је Република Србија односно Министарство грађевине, саобраћаја и инфраструктуре.
Обилазница је део Коридора 10 и повезаће два његова крака - ка Мађарској и Хватској, као и Коридор 11 (Е-763), то јест аутопут ка Црној Гори.
Обилазница око Београда је почела да се гради пре 28 година.