Vučić obišao završne radove na vijaduktu kod Vrbasa: Rok svih rokova je 2026. godina - Sve što radite primorava vas da radite još više i brže (FOTO/VIDEO)
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi završne radove na vijaduktu kod Vrbasa.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obići će danas završne radove na vijaduktu kod Vrbasa. Kako je najavljeno iz Predsedništva Srbije, obilazak je predviđen u 11.00 časova.
Predsednik stigao u Vrbas - obilazi završne radove na vijaduktu
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da računa da će se brzom prugom do Subotice stizati za sat i 15 minuta brzim vozom, odnosno duže lokalnim vozovima, koji staju na svakoj stanici.
On je prilikom obilaska vijadukta kod Vrbasa rekao da se nekada od Beograda do Novog Sada putovalo onoliko koliko će se putovati od Beograda do Subotice.
- Ovo su stvari koje menjaju lice Srbije, dovodi investitore, turiite... To je potpuno nova zemlja. Sve što radite i gradite, to vas primorava da radite još više i brže. Samo Soko nam je prevezao 3,1 milion putnika. Koristimo železnicu 10 puta više - kaže predsednik.
- Moramo da nastavimo da radimo na unapređenju i kineska kompanija ima izuzetne reference za to - rekao je Vučić i dodao da kada ima obećanje kineske vlade da će pruga biti završena do kraja 2024. godine to stvarno i biti tako.
Vučić je rekao da ga veoma raduje, kao i građane Srbije, to što će biti otvorena brza pruga za samo godinu dana, kada ćemo moći da putujemo brzim vozom od Beograda do Subotice.
Kineske železnice su uložile dodatni napor i povećale broj baza, kao i opremu za polaganje koloseka, kako bi sve bilo gotovo do kraja 2024. godine, rekli su Vučiću predstavnici kineskih kompanija "China railway international" i CCCC.
- Mirović nikoga nije tako pohvalio, kao kineske kompanije na ovom projektu - dodao je Vučić.
On je istakao da su angažovani kineski izvođači jedne od najboljih kompanije iz Kine koje rade u Srbiji.Vučić je rekao da će stanica u Vrbasu biti najčistija i najurednija, kao i da će Mađari svoj deo pruge završiti 2026. godine.
- Bićemo malo brži ali kada budu to uradili stizaćemo do Budimpešte za 2.40 sati - rekao je on.
Prema njegovim rečima ovo su stvari koje menjaju lice i izgled Srbije i dovode ljude i turiste, pomažu ljudima da rade poslove u inostranstvu.
- Pogledajte u Prokopu koliko zgrada nema fasadu. Sada ćemo i to da uradimo. Isti je slučaj u Inđiji, Staroj Pazovi, Karlovcima. Sve što radite primorava vas da radite još više i brže, ali i menja životni standard - rekao je on.
Kao primer naveo je voz Soko koji je od marta prevezao 3,1 miliona putnika, ali da se razmišlja da se zbog postojećih gužvi proširi auto-put od Beograda do Novog Sada za po dve trake u oba smera.
- Prvi put imate brzu liniju, ljudi vole vozove. Imaju ljudi sve više automobila nekad je bilo 0,2 po porodici, a sada oko 3 miliona automobila ima u Srbiji pa izračunajte - rekao je Vučić.
- Hvala kineskim železnicama, jer mnogo pre roka ispunjavaju obaveze, ovo su velike promene za građana Srbije, od Beograda do Subotice za 75 minuta, od 2026 godine pruga Beograd -Budimpešta, stizaće se za dva sata i 40 minuta, rok svih rokova je decembar 2026 kada moraju da se završe svi radovi u Srbiji uoči Ekspa - istakao je predsednik Srbije.
Najveći i najsloženiji građevinski objekat
Vijadukt u Vrbasu se nalazi na delu treće deonice međunarodne brze pruge od Beograda do Budimpešte.
Reč je o najvećem i najsloženijem građevinskom objektu, pošto će na 108 kilomtara brze pruge između Novog Sada i Subotice ukupno biti izgrađeno 58 objekata.
Vijadukt u Vrbasu jedan je od četiri objekta koji će biti izgrađen iznad kanala Dunav - Tisa - Dunav (DTD).
Ukupne je dužine oko 1.417 metara i biće dvokolosečan, sa razmakom koloseka od četiri i po metra.
Svi stubovi novog železničkog vijadukta u Vrbasu su armiranobetonski, dok se čeličnim konstrukcijama premošćava ukupno osam raspona, svaki dužine 48,7 metara.
Radovi na izgradnji novog vijadukta u Vrbasu počeli su 1. jula 2022. godine i obuhvataju pripremne i zemljane radove, izradu fundamenata i stubova, izradu jarmova i pomoćnih konstrukcija, ali i montažu čelične konstrukcije preko jarmova, betoniranje kolovozne ploče, rušenje pomoćnih konstrukcija i uklanjanje rečnih jarmova, završetak zemljanih radova i radova na izradi stuba, kao i ugradnju dilatacionih spojnica, hidroizolaciju, zaštitu od korozije i ispitivanje vijadukta probnim opterećenjem.
Na izgradnji mosta u prvoj polovini decembra ove godine u toku su bili radovi na armiranju i betoniranju donje i gornje ploče, zatim armiranje revizionih staza, zavarivanje i montaža elemenata mostovske rešetke, kao i hidroizolacioni radovi.
Izgradnjom novog železničkog vijadukta u Vrbasu prugom će ovaj grad biti premošćen, čime će celokupna bezbednost saobraćaja biti podignuta na najviši nivo, kažu u srpskim železnicama.
Izgradnja brze pruge Novi Sad - Subotica za brzinu od 200 kilometara na sat je u punom jeku i intenzivno se gradi na velikom broju lokacija duž cele trase.
Ugovoreni rok za završetak radova je do kraja avgusta 2025, ali je planirano da radovi budu završeni do kraja 2024. godine.
Na deonici Novi sad - Subotica, kako je ranije najavljeno, biće izgrađeno 30 nadvožnjaka, 13 podvožnjaka, pet galerija, kao i po dva pešačko-biciklistička pothodnika i potporne konstrukcije uz galeriju.
Projektom je predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica: Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima: Rumenka, Vrbas i Lovćenac.
Pruga za velike brzine od Beograda do Budimpešte predstavlja najvažniji projekat u okviru inicijative "Pojas i put".
Izvođač radova je kineski konzorcijum, a pruga će biti elektrificirana i opremljena savremenim signalno-sigurnosnim uređajima.
Na čitavoj deonici pruge za velike brzine Beograd - Novi Sad - Subotica - Kelebija neće biti putnih prelaza.
Nakon Kelebije, srpske pruge biće povezane sa 152 kilometra pruge u Mađarskoj, gde bi radovi trebalo da budu završeni do kraja 2025. godine.