SNOVI POSTAJU JAVA! Kroz Srbiju NIKAD BRŽE, evo kako da se uključite na NOVU DEONICU "Miloša Velikog" (FOTO/MAPA)
Neverovatna ušteda vremena.
Nova deonica Koridora 11 od Surčina do Obrenovca biće svečano puštena u saobraćaj 18. decembra, a portal Srbija Danas vam predstavlja najkraću rutu iz Beograda do nove deonice auto-puta "Miloš Veliki".
NOVA DEONICA SKRAĆUJE PUTOVANJE NA POLA: Auto-putem "Miloš Veliki" od Surčina do Čačka za SAT VREMENA (FOTO)
BROJAČI, METEO STANICE, KAMERE - svi detalji PRVOG DIGITALNOG KORIDORA u Srbiji
SRBIJA LEŽI NA ZLATU I SREBRU! Borska reka KRIJE MILIJARDE tona rude
Deo Koridora 11 od Obrenovca do Preljine, poznatiji pod imenom auto-put "Miloš Veliki" je skratio put svima koji putuju ka Zapadnoj Srbiji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini.
Čak 120 kilometara novog auto-puta predstavlja ogromnu uštedu vremena. Do sada se saobraćaj na Koridoru 11 odvijao samo u dužini od 40 kilometara na potezu Ljig-Preljina, a od 18. avgusta 2019. godine saobraćajnica je produžena, i ide od Obrenovca umesto od Ljiga.
Pored uštede vremena, otvaranje ove deonice je posebno značajno za bezbednost na putu u ovom regionu pošto će vozači konačno imati alternativu Ibarskoj magistrali, najvećoj saobraćajnoj crnoj tački u Srbiji.
Ključni deo ove infrastrukturne slagalice je deonica Surčin-Obrenovac, čime će se "Miloš Veliki" povezati sa Koridorom 10 i auto-putem Beograd-Zagreb. Surčinska petlja će povezati Koridor 10 i 11, tačnije ceo sever zemlje sa zapadnom Srbijom.
Ova saobraćajnica će biti otvorena za saobraćaj uoči Svetog Nikole, 18. decembra. Time putnici iz Beograda i Vojvodine praktično neće silaziti s auto-puta na putu do mora sve do Preljine, a vozači koji dolaze sa severa zemlje ubuduće neće imati potrebu da prolaze kroz centar Beograda.
Portal Srbija Danas vam donosi detaljnu mapu i uputstvo kako da se uključite na autoput "Miloš Veliki".
Putnici iz Beograda će ići auto-putem Koridorom 10 ka zapadu, a 3 kilometra posle isključenja za aerodrom Nikola Tesla nailaze na Dobanovačku petlju, gde će se isključiti levo, ka Surčinu. Nakon 7.5 kilometara nalazi se uključenje na novu deonicu od Surčina ka Obrenovcu.
Svi koji dolaze Koridorom 10 iz pravca Novog Sada putuju pravo preko Dobanovačke petlje, zatim se posle 7.5 kilometara preko Surčinske petlje uključuju na novu deonicu auto-puta.
Za sve koji dolaze iz pravca Zagreba na Dobanovačkoj petlji skreću desno, i nastavljaju već pomenutim pravcem.
Novi auto-put, ukupne dužine 17.6 kilometara, prolaziće pored Jakova, zatim premošćava Savu u blizini Bariča i kod Obrenovca se nadovezuje na već postojeću deonicu. Sa završetkom ovih radova, dužina autoputa "Miloš Veliki" (Beograd - Čačak) iznosiće čak 120 kilometara.
Sam most koji je spojio obale Save, dugačak je 1.581 metar, a glavni raspon nad plovnim putem ima 175 metara. Sastoji se od 27 stubova i 30 rasponskih konstrukcija koje su zahvaljujući sistemima pokretnih oplata građeni paralelno sa obe strane reke.
Vrednost projekta deonice Surčin-Obrenovac je 208 miliona evra, a glavni izvođac je kineska kompanija CCCC (China Communications Construction Company).
Ograničenje brzine na većem delu autoputa je 130 kilometara na sat, pa se put od Beograda do Ljiga uz poštovanje propisa mogu preći za svega 40 minuta.
Sredinom maja počeli su radovi i na izgradnji deonice Preljina-Požega u dužini od 30,9 kilometara. Vrednost radova je 450 miliona evra. Izvođač je kineska kompanija CCCC, a rok za završetak izgradnje je tri godine.
Do granice sa Crnom Gorom potrebno je da se izgradi i deonica od Požege do Boljara dužine 107 kilometara.
Za ovu deonicu potpisan je Memorandum o razumevanju sa kineskom kompanijom CCCC u aprilu. Započet je rad na pripremi projektno-tehničke dokumentacije. Reč je o najskupljoj deonici Koridora 11 čija će vrednost izgradnje iznositi najmanje 1,5 milijardi evra.
Njenim završetkom biće ispunjen istorijski san da se auto-putem spoje Srbija i Crna Gora, a sudeći prema brzini radova, taj san će vrlo brzo postati java.
Ova deonica puta deo je velikog projekta povezivanja Beograda i Bara, pa će tako, zajedno sa auto-putem Beograd - Preljina koji se takođe intenzivno gradi na deonici Beograd - Ljig, značajno skratiti vreme putovanja do Podgorice i crnogorskog primorja. Ovaj projekat je pravo arhitektonsko čudo između Srbije i Crne Gore.
Međutim, ono što tek treba da usledi jeste gradnja deonice od Preljine do granice sa Crnom Gorom i od Mateševa do Boljara. Tako će se srpski i crnogorski auto-put u budućnosti sresti u ovom mestu sjeničke opštine.
Da bi se srpski san ostvario, potrebno je i da crnogorska strana završi svoj deo posla. Crnogorski auto-put, poznat kao Bar-Boljare uveliko se gradi, a sledeće godine najavljen je završetak radova na deonici Podgorica-Kolašin u dužini od 41 kilometra.
To znači da će se sledeće godine do crnogorskog primorja stizati sat vremena brže, ali što je još važnije najopasnija deonica kroz kanjon Morače biće izbegnuta.
Počinje izgradnja "SRPSKOG KORIDORA"! Biće prvi "digitalni auto-put" i najširi u Srbiji!
SA OVOG MESTA IZMEŠTA SE KORITO ZAPADNE MORAVE! Novi auto-put obezbediće meštane od poplava i doneti BROJNE POGODNOSTI
Grad u Srbiji nudi bračnim parovima BESPLATNE STANOVE I KUĆE, a nezaposlenim majkama sa troje dece 4.000 EVRA
STRANCI ODUŠEVLJENI NAŠOM ZEMLJOM: Srbija je ove godine od turizma zaradila MILIJARDU I PO EVRA!
BRZIM PRUGAMA DO HALKIDIKIJA I SOLUNA - Vučić: "Povezivanje Grčke i Srbije dovodi više turista i veći izvoz"