Zajednički odgovor na globalnu krizu - brža i jednostavnija trgovina
Ekspertski timovi Privredne komore Srbije (PKS) i Hrvatske gospodarske komore (HGK) usaglasili su predloge privrednika o lakšem protoku robe, odnosno, prelasku kamiona preko graničnih prelaza između dve države, izjavio je Marko Čadež, predsednik PKS i najavio da će stavovi poslovnih zajednica uskoro biti prosleđeni vladama Hrvatske i Srbije.
Čadež je u intervjuu za hrvatski „Poslovni dnevnik“ rekao da su nakon sastanka eksperata obe poslovne zajednice u Vinkovcima u maju ove godine, analitički timovi dveju komora tokom juna radili na finalnom usaglašavanju i uobličavanju predloga koji će vrlo brzo biti upućeni vladama dve države.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/21265/profimedia-0322738892.jpg?itok=E6zNpqqf)
ADVOKATI ĆE ZARADITI PRAVO BOGATSTVO! Tviter je zbog "noćne more" sa Maskom već potrošio 33 miliona dolara
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/322922/profimedia-0192690208.jpg?itok=x295PdN4)
NEOPHODNE SU, A KOŠTAJU PORODICE ČITAVO BOGATSTVO! SAD usvojile nacrt zakona za UKIDANJE POREZA NA PELENE - Bajden protiv ovakve odluke
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/03/31/profimedia-0159664667.jpg?itok=hieVgnhn)
ISTRAŽILI SMO: Osam saveta kako da ne izgubite svoj pritljag ako letite avionom
- Ubrzanje protoka robe i smanjenje zadržavanja na graničnim prelazima između Hrvatske i Srbije u obostranom je interesu naših privreda koje su povezane više nego što možemo i da zamislimo, ali i stranih kompanija koje prevoze robu do kupaca u Evropskoj uniji ili do riječke luke ka drugim svetskim tržištima. To bi bio i naš najbolji zajednički odgovor na aktuelnu krizu sa kojom se obe ekonomije suočavaju - poručio je Čadež.
Samo preko drumskog prelaza Batrovci – Bajakovo, godišnje u oba smera prođe 378.000 kamiona, a vreme zadržavanja na granici je neprihvatljivo dugačko – u proseku oko šest sati, naveo je Čadež i istakao da to nanosi ogromnu štetu privredi sa obe strane granice, povećava troškove i proizvođačima i špediterima i krajnjim kupcima, i našu robu čini nekonkurentnom:
- Za prevazilaženje nekih problema nije nam potreban veliki novac, već dobra volja, dogovor i bolja organizacija. Uz manja infrastrukturna i ulaganja u opremu, gužve bismo smanjili i prelazak granice značajno ubrzali, ukoliko bismo usaglasili radna vremena graničnih službi, povećali broj carinskih i inspekcijskih službenika i ulazno-izlaznih traka, obezbedili dve trake u međugraničnom prostoru, prioritetni prelazak kamiona sa kvarljivom robom i autobusa na redovnim linijama.
Kada je reč o železničkim prelazima, potrebno je, dodaje, uspostaviti fitosanitarne i veterinarsku kontrolu sa obe strane granice…
- Dugoročnije, izgradnja zajedničkog železničkog terminala koji bi trajnije rasteretio drumski saobraćaj, kao i realizacija postojećih projekata unapređenja gasne infrastrukture, značajno bi olakšala i osigurala poslovanje privrednicima i u Srbiji i Hrvatskoj - rekao je, između ostalog, predsednik PKS u intervjuu za „Poslovni“.
Govoreći o srpsko-hrvatskim poslovnim odnosima i saradnji 5.000 naših kompanija sa partnerima iz susedne države, Čadež navodi da, iako često politički opterećeni, odnosi dve privrede su u usponu sa značajnim potencijalom za dalju saradnju, zajednička ulaganja i privlačenje novih investicija u region i nastup na trećim tržištima.