Заједнички одговор на глобалну кризу - бржа и једноставнија трговина
Експертски тимови Привредне коморе Србије (ПКС) и Хрватске господарске коморе (ХГК) усагласили су предлоге привредника о лакшем протоку робе, односно, преласку камиона преко граничних прелаза између две државе, изјавио је Марко Чадеж, председник ПКС и најавио да ће ставови пословних заједница ускоро бити прослеђени владама Хрватске и Србије.
Чадеж је у интервјуу за хрватски „Пословни дневник“ рекао да су након састанка експерата обе пословне заједнице у Винковцима у мају ове године, аналитички тимови двеју комора током јуна радили на финалном усаглашавању и уобличавању предлога који ће врло брзо бити упућени владама две државе.
АДВОКАТИ ЋЕ ЗАРАДИТИ ПРАВО БОГАТСТВО! Твитер је због "ноћне море" са Маском већ потрошио 33 милиона долара
НЕОПХОДНЕ СУ, А КОШТАЈУ ПОРОДИЦЕ ЧИТАВО БОГАТСТВО! САД усвојиле нацрт закона за УКИДАЊЕ ПОРЕЗА НА ПЕЛЕНЕ - Бајден против овакве одлуке
ИСТРАЖИЛИ СМО: Осам савета како да не изгубите свој притљаг ако летите авионом
- Убрзање протока робе и смањење задржавања на граничним прелазима између Хрватске и Србије у обостраном је интересу наших привреда које су повезане више него што можемо и да замислимо, али и страних компанија које превозе робу до купаца у Европској унији или до ријечке луке ка другим светским тржиштима. То би био и наш најбољи заједнички одговор на актуелну кризу са којом се обе економије суочавају - поручио је Чадеж.
Само преко друмског прелаза Батровци – Бајаково, годишње у оба смера прође 378.000 камиона, а време задржавања на граници је неприхватљиво дугачко – у просеку око шест сати, навео је Чадеж и истакао да то наноси огромну штету привреди са обе стране границе, повећава трошкове и произвођачима и шпедитерима и крајњим купцима, и нашу робу чини неконкурентном:
- За превазилажење неких проблема није нам потребан велики новац, већ добра воља, договор и боља организација. Уз мања инфраструктурна и улагања у опрему, гужве бисмо смањили и прелазак границе значајно убрзали, уколико бисмо усагласили радна времена граничних служби, повећали број царинских и инспекцијских службеника и улазно-излазних трака, обезбедили две траке у међуграничном простору, приоритетни прелазак камиона са кварљивом робом и аутобуса на редовним линијама.
Када је реч о железничким прелазима, потребно је, додаје, успоставити фитосанитарне и ветеринарску контролу са обе стране границе…
- Дугорочније, изградња заједничког железничког терминала који би трајније растеретио друмски саобраћај, као и реализација постојећих пројеката унапређења гасне инфраструктуре, значајно би олакшала и осигурала пословање привредницима и у Србији и Хрватској - рекао је, између осталог, председник ПКС у интервјуу за „Пословни“.
Говорећи о српско-хрватским пословним односима и сарадњи 5.000 наших компанија са партнерима из суседне државе, Чадеж наводи да, иако често политички оптерећени, односи две привреде су у успону са значајним потенцијалом за даљу сарадњу, заједничка улагања и привлачење нових инвестиција у регион и наступ на трећим тржиштима.