AMSS predstavio prvi srpski električni automobil (FOTO)
Ukoliko se javi interesovanje za auto "na struju", Savez će potražiti partnera za serijsku proizvodnju.
Auto moto savez Srbije (AMSS) predstavio je 18. jula prvi srpski elekrični automobil, kako je i najavljeno. Autonomija hoda, za Srbiju pionirskog vozila, iznosi oko 150 kilometara i kao takvo ono je deset puta štedljivije od automobila na fosilni pogon.
I ranije je u našoj zemlji bilo pokušaja da se prouzvede vozila na električnu energiju, ali je glavni problem bio kako sačuvati performanse. Proizvod Centra za motorna vozila AMSS (CMV) je prvi koji je uspeo da prebrodi ovu prepreku. Jedna od najvažnijih odlika automobila je dopuna baterije, koja se osim napajanjem sa električnog kola vrši i tokom vožnje, upotrebom kočnica. Otuda, prvorođenče AMSS ima manju potrošnju u gradskim uslovima, no na otvorenom putu.
Električni automobil dobijen je preradom Fiat Punta, a motiv je bila izgradnja štedljivog službenog vozila, za potrebe AMSS.
- Ovo smo uradili kao eksperiment, ali nemamo ništa protiv ni da počnemo proizvodnju - rekao je "Tanjugu" Milan Božić, direktor CMV AMSS.
Punto "na struju" pokreće elektromotor snage 40 kW (53.6 KS), dok je cena potrošnje energije 150 do 200 dinara po jednom punjenju, zavisno od tarife pri kojoj kući, ili negde drugde, punite bateriju. Maksimalna brzina je 130km/č, a ima i solidno ubrzanje, pa mu je šest do sedam sekundi potrebno da stigne do 60-80 km/č.
Dopuna baterije traje šest sati, a samo u prvom času napuni se 30 do 40 odsto pogonske ćelije. Naravno, napon potreban za dopunu baterije je 220 volti. Životni vek baterije je osam godina, odnosno 3.000 punjenja. Božić tvrdi da se za to vreme uštedi novac u vrednosti dva automobila koje je proizveo CMV. Inače, izgradnja prvog primerka koštala je 20.000 evra, ali bi cena, ako dođe do serijske proizvodnje, bila 12.000 evropskih novčanica. Najveći udeo u trošku iznosi cena baterije - 7.000 evra.
Vozilo će biti ispitano na Mašinskom fakultetu u Beogradu, nakon čega će dobiti dozvolu za učešće u saobraćaju. Ukoliko bude primljeno više od deset narudžbi, AMSS bi potražio partnera za serijsku proizvodnju, jer se ne Savezu ne isplati da automobile pravi pojedinačno.
Pročitaj i ovo:
UHVAĆEN: Novi LaFerrari XX (VIDEO)
GENESIS COUPE: Hyundaijev pohod na luksuzni sektor se nastavlja
MODEL III: Tesla konkuriše BMW-ovoj seriji 3 i imenom, ne samo klasom