AMSS представио први српски електрични аутомобил (ФОТО)
Уколико се јави интересовање за ауто "на струју", Савез ће потражити партнера за серијску производњу.
Ауто мото савез Србије (AMSS) представио је 18. јула први српски елекрични аутомобил, како је и најављено. Аутономија хода, за Србију пионирског возила, износи око 150 километара и као такво оно је десет пута штедљивије од аутомобила на фосилни погон.
И раније је у нашој земљи било покушаја да се проузведе возила на електричну енергију, али је главни проблем био како сачувати перформансе. Производ Центра за моторна возила AMSS (ЦМВ) је први који је успео да преброди ову препреку. Једна од најважнијих одлика аутомобила је допуна батерије, која се осим напајањем са електричног кола врши и током вожње, употребом кочница. Отуда, прворођенче AMSS има мању потрошњу у градским условима, но на отвореном путу.
Електрични аутомобил добијен је прерадом Фиат Пунта, а мотив је била изградња штедљивог службеног возила, за потребе AMSS.
- Ово смо урадили као експеримент, али немамо ништа против ни да почнемо производњу - рекао је "Тањугу" Милан Божић, директор ЦМВ AMSS.
Пунто "на струју" покреће електромотор снаге 40 kW (53.6 КС), док је цена потрошње енергије 150 до 200 динара по једном пуњењу, зависно од тарифе при којој кући, или негде другде, пуните батерију. Максимална брзина је 130км/ч, а има и солидно убрзање, па му је шест до седам секунди потребно да стигне до 60-80 км/ч.
Допуна батерије траје шест сати, а само у првом часу напуни се 30 до 40 одсто погонске ћелије. Наравно, напон потребан за допуну батерије је 220 волти. Животни век батерије је осам година, односно 3.000 пуњења. Божић тврди да се за то време уштеди новац у вредности два аутомобила које је произвео ЦМВ. Иначе, изградња првог примерка коштала је 20.000 евра, али би цена, ако дође до серијске производње, била 12.000 европских новчаница. Највећи удео у трошку износи цена батерије - 7.000 евра.
Возило ће бити испитано на Машинском факултету у Београду, након чега ће добити дозволу за учешће у саобраћају. Уколико буде примљено више од десет наруџби, AMSS би потражио партнера за серијску производњу, јер се не Савезу не исплати да аутомобиле прави појединачно.
Прочитај и ово:
УХВАЋЕН: Нови LaFerrari XX (ВИДЕО)
ГЕНЕСИС ЦОУПЕ: Hyundaijev поход на луксузни сектор се наставља
МОДЕЛ ИИИ: Тесла конкурише BMW-ovoj серији 3 и именом, не само класом