APLIKACIJA KOJA JE POKIDALA: Studentima milion dolara za 25 dana!
Luka i Nikola su studentski dvojac iz Zagreba i Splita koji su za 25 dana zaradili milion dolara.
Oni su kreirali fitnes-platformu za “street workout”, kako se na engleskom naziva vežbanje na otvorenom, a koje je danas popularno jer sve više ljudi beži iz zagušljivih teretana u prirodu, na svež vazduh, u parkove u kojima razgibavajući mišiće nalaze mir od svakodnevnog stresa.
– Vežba se onako kako su to radili stari Grci, bez utega i drugih pomagala, koristeći samo težinu svog tela. Luka je zato došao na ideju da napravimo veb-stranicu na kojoj ćemo davati stručne upute vežbačima. Shvatili smo da mnogi koji vežbaju sami u prirodi često neravnomerno razvijaju različite grupe mišića, recimo, jačaju ruke, a zanemare vežbe nogu ili obrnuto – objašnjava Nikola, student treće godine Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu.
U početku je njihova veb-stranica bila napravljena za lokalnu publiku, no brzo su shvatili da je treba internacionalizovati.
Umesto ličnog trenera
Priča o aplikaciji koja zapravo zamenjuje ličnog trenera munjevito se širi i Fejsbukom. Nikoli i Luki plan je da se njihova aplikacija za pametno vežbanje nađe na svim veb i mobilnim platformama, piše Slobodna Dalmacija.
A o tome kakav je interes za njihovu aplikaciju svedoči podatak o milion i po poseta mesečno na Madbarzu, kako im se zove aplikacija, ili 150.000 osoba, od kojih svaka u proseku 10 puta mesečno otvara stranicu za pametno i zdravo vežbanje.
Zanimljivo je da Luka i Nikola nigde nisu službeno predstavili svoju fitness-platformu, nego im je investitor u Zagreb “stigao na noge”.
15 minuta do slave
Mađari koji su učestvovali na prezentaciji start-up projekata u Zagrebačkom inkubatoru preduzetništva čuli su za Macnera i Mratinića i sami su im pokucali na vrata. Čim im je projekt predstavljen, pozvani su u Budimpeštu, gde je usledio kratki sastanak s nekoliko ozbiljnih ulagača.
– Nakon razgovora oni su se povukli na 15 minuta, konsultovali su se i odlučili uložiti novac u našu firmu, odnosno kupiti udeo u vlasništvu – kaže Nikola.
O tome kako im je sve brzo išlo od ruke i kako se tim mladim ljudima pred očima u trenu odvrtio američki san, svedoči činjenica da im je trebalo samo 25 dana od prvog kontakta s potencijalnim ulagačima do prvog novca koji je stigao za njihov zanimljiv projekt.
Vrednost firme je, shodno procenama investitora iz mađarskog fonda “Traction Tribe”, 6,8 miliona kuna ili milion i 100.000 dolara, no suosnivači Madbarza – student Nikola i zubni tehničar Luka – ne nameravaju da je prodaju.
Mađari ih uskoro vode u Silicijumsku dolinu, gde ih, nakon što predstave aplikaciju, čeka nova runda ulaganja. A da će ona biti uspešna, jasno je već iz činjenice da 45.000 fanova vežbanja u prirodi u ovom trenutku čeka na otvaranje svog profila, a svakim novim danom na listi se pojavi još 400 novih “čekača”.
Pročitajte: