MILIONI, AVIONI, KAMIONI: Koliko košta JEDAN bod u Formuli 1?
Nije tajna da su vozači "najbržeg svetskog cirkusa" među najplaćenijim sportistima na svetu, ali da li baš vrede onoliko koliko se izdvaja novca za njihove unosne ugovore.
Biti vozač Formule 1 jedno je od najopasnijih zanimanja na svetu, ali sa finansijskog aspekta i jedan od najprivlačnijih u svetu sporta. Piloti "najbržeg svetskog cirkusa" već dugi niz godina važe za jedne od najplaćenijih sportista na planeti, iako za to neretko nema razumnih argumenata, što je potvrdio i izveštaj Biznis buk GP-a, jednog od almanaha Formule 1 koji svake godine objavljuje plate najboljih svetskih vozača, a prenosi francuski L'Ekip.
Među njima, na prvom mestu je Fernando Alonso, od ove sezone ponovo vozač Meklarena, koji je povratak u redove posrnulog giganta iz Vokinga naplatio sa čak 35 miliona evra koliko će zaraditi u ovoj sezoni, i to samo od ugovora sa britanskom ekipom! To možda ne bi bilo toliko neverovatno, da dvostruki svetski šampion nije u dosadašnjih devet trka (vozio na osam, pošto je zbog udesa na testiranjima u Barseloni propustio prvu trku sezone, VN Australije) osvojio samo jedan bod! Španac je čak pet puta završio trku pre vremena, trenutno je 18. u generalnom poretku, a najbolji rezultat mu je deseto mesto na poslednjoj voženoj trci za VN Velike Britanije.
Iako se verovalo da će obnavljanje nekada plodne saradnja s kraja osamdesetih između Meklarena i Honde, ove sezone doneti boljitak u odnosu na prethodnu, to se nije dogodilo, a njegovi vozači, dva bivša svetska šampiona, Fernando Alonso i Dženson Baton, do sada su osvojili ukupno pet bodova, dok su njihove neto zarade koštale tim Rona Denisa čak 45 miliona evroopskih novčanica.
Na drugom mestu liste nalazi se još jedan, četvorostruki svetski šampion Sebastijan Fetel koji će za vernost Ferariju u ovoj sezoni dobiti čak 28 miliona, dok je na trećoj poziciji dvostruki prvak sveta i branilac titule Luis Hamilton koji u nemačkom Mercedesu zarađuje 25 miliona, ali i otplaćuje svaki evrocent, pošto je trenutno prvi u generalnom plasmanu sa 194 od mogućih 225 bodova! Ni drugi vozač "crnog konjića" nije nimalo jeftin. Još jedan naekadašnji vladar Formule 1 Kimi Raikonen zaradiće u Ferariju 18 miliona evra u 2015. godini, što ga stavlja na četvrto mesto na platnom spisku F1 karavana.
Zanimljivo je da šampionski tim Mercedesa koji kompletira Nemac Niko Rozberg košta giganta iz Štutgarta tek nešto više nego samo Fernando Alonso Meklaren, pošto je on "težak" 13,5 miliona. Sasvim suprotno najvećim timovima, oni najmanji ulažu tek "crkavicu" u svoje pilote. Tako na primer tandem Stivens - Meri košta ekipu iz Doningtona tek 200.000 evra na godišnjem nivou. Takođe, treba pomenuti i da do pre dve godine šampionski tim Red Bula u svoj aktuelni dvojac Rikardo - Kvjat ulaže tek 2,25 miliona evra po sezoni.
GODIŠNJE PLATE U FORMULI 1 za 2015. godinU | ||
---|---|---|
1. | Fernando Alonso (Meklaren) | 35.000.000 € |
2. | Sebastijan Fetel (Ferari) | 28.000.000 € |
3. | Luis Hamilton (Mercedes) | 25.000.000 € |
4. | Kimi Raikonen (Ferari) | 18.000.000 € |
5. | Niko Rozberg (Mercedes) | 13.500.000 € |
6. | Dženson Baton (Meklaren) | 10.000.000 € |
7. | Felipe Masa (Vilijams) | 4.000.000 € |
- | Niko Hulkenberg (Fors Indija) | 4.000.000 € |
- | Serhio Perez (Fors Indija) | 4.000.000 € |
- | Roman Grožan (Lotus) | 4.000.000 € |
- | Pastor Maldonado (Lotus) | 4.000.000 € |
12. | Valteri Botas (Vilijams) | 2.000.000 € |
13. | Danijel Rikardo (Red Bul) | 1.500.000 € |
14. | Dani Kvjat (Red Bul) | 750.000 € |
15. | Maks Verstapen (Toro Roso) | 250.000 € |
- | Karlos Sainc (Toro Roso) | 250.000 € |
17. | Felipe Nasr (Zuber) | 200.000 € |
- | Markus Erikson (Zauber) | 200.000 € |
19. | Vil Stivens (Marusija) | 150.000 € |
20. | Roberto Meri (Marusija) | 50.000€ |