TUNEL PREKO BEOGRADA : Gradi se MEGAPROJEKAT koji će spojiti Savamalu i Pančevački most (FOTO)
Ova strateška investicija koštaće Grad između 90 i 110 miliona evra.
Beograd već sledeće godine može da raspiše tender za izvođača radova za novi tunel, koji će sa po dve trake u oba smera povezati Savamalu i Bulevar despota Stefana, za Novosti priča Milutin Folić, glavni gradski arhitekta.
Ovaj urbanista tvrdi da dok ne bude izgradio metro, tunel će biti najvažniji infrastrukturni poduhvat u centru grada.
- Postoje dve verzije ovog projekta, koja su sada na javnom uvidu. Cena ovog infrastrukturnog kolosa, koji bi bio dugačak oko 2,2 kilometra, varirala bi od 90 do 110 miliona evra. Vrednost projekta zavisiće od tehničkih rešenja kojima se bude realizovao poduhvat.
Na pitanje šta će taj tunel značiti za Beograđane, Folić odgovara da je korist mnogostruka.
- Stručnom analizom utvrđeno je da će se rasteretiti saobraćaj u centru grada za čak 14 odsto. Zagađenje životne sredine biće manje za 10 procenata. Pređena kilometraža biće kraća osam odsto. To će biti fantastični rezultati – rekao je Folić i dodao da u drugim velikim metropolama veliki poduhvati su I kada se neki parametar smanji za tri odsto , a ne ovoliko koliko biti u Beogradu.
Što se tiče dosadašnjeg posla koji je urađen kako bi se realizovala izgradnja ovog tunela, Folić kaže da je urbanistički zavod uradio stručnu analizu, a u okviru toga devet rešenja od kojih su izabrana dva najbolja.
- Pokrenuta je izgradnja plana detaljne regulacije. Direkcija za izgradnju Beograda novim rebalansom budžeta izdvojila je novac da se uradi generalni projekat. U toku je javni uvid u ova dva predložena rešenja.
Ideja stara 44 godine
Ovaj bazični saobraćani tunel trebalo da se gradi davne 1972. godine. I tada je zamišljeno da se protokom vozila ispod zemlje rastereti saobraćaj u centru Beograda. Međutim, odustalo se od ove ideje zbog skupe izgradnje. Tadašnja tehnika probijanja tunela bila je daleko skuplja nego danas.
Prema njegovim rečima, dva predložena rešenja se razlikuju. Naime, kod obe varijante ulaz u tunel u Savamali biće na istom mestu: kod parka u blizini ekonomskog fakulteta. Ali predviđeni izlazi na Paliluli su im različiti.
FOLIĆ O NAJVAŽNIJIM PITANJIMA: Beograd sebi mora da priušti metro
Prema prvoj varijanti, automobili koji idu od Novog Beograda ka Karaburmi ili Pančevu, izlaziće iz tunela u Bulevaru despota Stefana u zoni ispred gradskog MUP. Tu će se onda uraditi još dve saobraćajne trake.
Kod druge varijante, kako je Folić rekao, postoje dva izlaza. Jedan kod Botaničke bašte, a drugi je kod raskrsnice Cvijićeve I Poankareove ulice. Pruga koja se nalazi u neposrednoj blizini biće uklonjena.
- Da li postojeće saobraćajnice mogu da prime planiran broj vozila koji bi prolazio kroz tunel, arhitekta kaže da je grad već krenuo u realizaciju proširenja Savskog mosta.
PROJEKTI KOJI ĆE PROMENITI GRAD: Folić o planovima za budućnost Beograda
- Na mestu sadašnjeg biće biće dvospratna saobraćajnica. Na prvoj etaži bi se nalazile četiri kolovozne trake, a iznad bi bila konstrukcija sadašnjeg mosta, koja bi bila predviđena isključivo za prelazak pešaka I biciklista. Ne bi se mnogo menjala panorama jer bi I dalje dominirao čelični luk koji su Nemci postavili 1942. godine.