ТУНЕЛ ПРЕКО БЕОГРАДА : Гради се МЕГАПРОЈЕКАТ који ће спојити Савамалу и Панчевачки мост (ФОТО)
Ова стратешка инвестиција коштаће Град између 90 и 110 милиона евра.
Београд већ следеће године може да распише тендер за извођача радова за нови тунел, који ће са по две траке у оба смера повезати Савамалу и Булевар деспота Стефана, за Новости прича Милутин Фолић, главни градски архитекта.
Овај урбаниста тврди да док не буде изградио метро, тунел ће бити најважнији инфраструктурни подухват у центру града.
- Постоје две верзије овог пројекта, која су сада на јавном увиду. Цена овог инфраструктурног колоса, који би био дугачак око 2,2 километра, варирала би од 90 до 110 милиона евра. Вредност пројекта зависиће од техничких решења којима се буде реализовао подухват.
На питање шта ће тај тунел значити за Београђане, Фолић одговара да је корист многострука.
- Стручном анализом утврђено је да ће се растеретити саобраћај у центру града за чак 14 одсто. Загађење животне средине биће мање за 10 процената. Пређена километража биће краћа осам одсто. То ће бити фантастични резултати – рекао је Фолић и додао да у другим великим метрополама велики подухвати су И када се неки параметар смањи за три одсто , а не оволико колико бити у Београду.
Што се тиче досадашњег посла који је урађен како би се реализовала изградња овог тунела, Фолић каже да је урбанистички завод урадио стручну анализу, а у оквиру тога девет решења од којих су изабрана два најбоља.
- Покренута је изградња плана детаљне регулације. Дирекција за изградњу Београда новим ребалансом буџета издвојила је новац да се уради генерални пројекат. У току је јавни увид у ова два предложена решења.
Идеја стара 44 године
Овај базични саобраћани тунел требало да се гради давне 1972. године. И тада је замишљено да се протоком возила испод земље растерети саобраћај у центру Београда. Међутим, одустало се од ове идеје због скупе изградње. Тадашња техника пробијања тунела била је далеко скупља него данас.
Према његовим речима, два предложена решења се разликују. Наиме, код обе варијанте улаз у тунел у Савамали биће на истом месту: код парка у близини економског факултета. Али предвиђени излази на Палилули су им различити.
ФОЛИЋ О НАЈВАЖНИЈИМ ПИТАЊИМА: Београд себи мора да приушти метро
Према првој варијанти, аутомобили који иду од Новог Београда ка Карабурми или Панчеву, излазиће из тунела у Булевару деспота Стефана у зони испред градског МУП. Ту ће се онда урадити још две саобраћајне траке.
Код друге варијанте, како је Фолић рекао, постоје два излаза. Један код Ботаничке баште, а други је код раскрснице Цвијићеве И Поанкареове улице. Пруга која се налази у непосредној близини биће уклоњена.
- Да ли постојеће саобраћајнице могу да приме планиран број возила који би пролазио кроз тунел, архитекта каже да је град већ кренуо у реализацију проширења Савског моста.
ПРОЈЕКТИ КОЈИ ЋЕ ПРОМЕНИТИ ГРАД: Фолић о плановима за будућност Београда
- На месту садашњег биће биће двоспратна саобраћајница. На првој етажи би се налазиле четири коловозне траке, а изнад би била конструкција садашњег моста, која би била предвиђена искључиво за прелазак пешака И бициклиста. Не би се много мењала панорама јер би И даље доминирао челични лук који су Немци поставили 1942. године.