"BIRAM ŽIVOT": Prepolovljen broj stradanja mladih u saobraćaju
Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da je kampanja "Biram život" dala rezultate i da je u junu i julu za 50 odsto smanjen broj mladih nastradalih u saobraćajnim nezgodama u Srbiji u odnosu na isti period prošle godine.
"To znači da smo spasili u tom periodu 20 mladih života", rekla je Mihajlović u Skupštini grada, gde je uručila priznanja i zahvalnice partnerima i medijima koji su podržali akciju "Biram život". Među nagrađenima je i Novinska agencija Tanjug.
U prethodnih 10 godina - nastradalo preko 18.000 ljudi!
Mihajlović je zahvalila medijima i partnerima poručivši da treba da nastavimo svi zajedno da radimo na podizanju svesti mladih za veću bezbednost u saobraćaju. Ona je upozorila da je prethodnih deset godina u našoj zemlji nastradalo više od 18.000 ljudi, kao i da je u istom periodu nastradalo više od 280 dece. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Agencija za bezbednost saobraćaja sproveli su javnu kampanju "Biram život" u cilju podizanja svesti i podsticanja mladih na bezbednije ponašanje u saobraćaju.
Kampanja u medijima počela je uz autentičnu ispovest Milice Jokić - jedne od preživelih u teškoj saobraćajnoj nezgodi na Adi Huji koja je u novembru 2014 odnela tri mlada života.
Kampanja je nastavljena skrivenom kamerom sa poznatim mladim glumcima.
Mihajlović je istakla da takve kampanje nije moguće sprovesti bez učešća štampanih i elektronskih medija. Ona je dodala da su mladi posebna kategorija vozača, s obzirom da su energični i misle da sve mogu i najavila da će u narednom periodu biti organizovano još puno aktivnosti.
Vršilac dužnosti direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Božović je zahvalio potpredsednici vlade što je prva pokrenula pitanje i brigu za bezbednost mladih u saobraćaju. On je, takođe, rekao da je u junu i julu ove godine bilo 50 odsto manje poginulih u saobraćaju u odnosu na isti period 2014.
"Ovakve aktivnosti ne možemo raditi sami", poručio je Božović.
Poziv svima da se pridruže inicijativi
Glavna ideja kampanje je bila da se nizom različitih aktivnosti skrene pažnja javnosti i pozovu mladi, njihovi roditelji, profesori, predstavnici lokalnih samouprava i nadležni organi da se pridruže inicijativi, deluju preventivno kako bi se mladima predočile opasnosti u saobraćaju.
Priznanje dobila i Srbija danas
Priznanja su dobili i RTS, TV Pink, TV B92, TV Prva, RTV, Studio B, CAS medija, Moja TV, SAT medija grupa, Kurir, Blic, Sinepleks, kao i organizatori festivala Egzit, Love festa, Bir festa i Grad Zrenjanin kao organizator Dana piva. Zahvalnice su, pored Tanjuga, dobili Večernje novosti, Danas, Telegraf, Informer i Srbija danas.
Posebna priznanja su dobili ambasadori kampanje glumci Ivan Mihailović, Bojan Perić, Tamara Dragičević i Brankica Sebastijanović koji su bili akteri skrivenih kamera u cilju promocije bezbedne vožnji.
Sebastijanović je rekla da je omladina malo tvrdoglava i da je dobro što su se upravo mladi uključili u akciju, a Perić je kazao da su mladi na tribinama pažljivo slušali njihova iskustva i da mu je drago što su uspeli dopru do njih i možda spasili neki život. Video snimke je na internetu pogledalo i podelilo 650.000 ljudi, a to je postalo i važna tema u medijima.
Pored promotivnih spotova, održana su i četiri javna časa za srednjoškolce u Beogradu, Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu, a promocije bezbedne vožnje su nastavljene na muzičkim letnjim festivalima za mlade.
Mihajlović je u okviru kampanje uputila pisma svim srednjim školama u Srbiji i održala sastanak sa gradonačelnicima i predstavnicima opština u Srbiji, kako bi dodatno podstakla da se lokalna sredstva namenja bezbednosti u saobraćaju troše za tu namenu.