"БИРАМ ЖИВОТ": Преполовљен број страдања младих у саобраћају
Потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је да је кампања "Бирам живот" дала резултате и да је у јуну и јулу за 50 одсто смањен број младих настрадалих у саобраћајним незгодама у Србији у односу на исти период прошле године.
"То значи да смо спасили у том периоду 20 младих живота", рекла је Михајловић у Скупштини града, где је уручила признања и захвалнице партнерима и медијима који су подржали акцију "Бирам живот". Међу награђенима је и Новинска агенција Танјуг.
У претходних 10 година - настрадало преко 18.000 људи!
Михајловић је захвалила медијима и партнерима поручивши да треба да наставимо сви заједно да радимо на подизању свести младих за већу безбедност у саобраћају. Она је упозорила да је претходних десет година у нашој земљи настрадало више од 18.000 људи, као и да је у истом периоду настрадало више од 280 деце. Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и Агенција за безбедност саобраћаја спровели су јавну кампању "Бирам живот" у циљу подизања свести и подстицања младих на безбедније понашање у саобраћају.
Кампања у медијима почела је уз аутентичну исповест Милице Јокић - једне од преживелих у тешкој саобраћајној незгоди на Ади Хуји која је у новембру 2014 однела три млада живота.
Кампања је настављена скривеном камером са познатим младим глумцима.
Михајловић је истакла да такве кампање није могуће спровести без учешћа штампаних и електронских медија. Она је додала да су млади посебна категорија возача, с обзиром да су енергични и мисле да све могу и најавила да ће у наредном периоду бити организовано још пуно активности.
Вршилац дужности директора Агенције за безбедност саобраћаја Милан Божовић је захвалио потпредседници владе што је прва покренула питање и бригу за безбедност младих у саобраћају. Он је, такође, рекао да је у јуну и јулу ове године било 50 одсто мање погинулих у саобраћају у односу на исти период 2014.
"Овакве активности не можемо радити сами", поручио је Божовић.
Позив свима да се придруже иницијативи
Главна идеја кампање је била да се низом различитих активности скрене пажња јавности и позову млади, њихови родитељи, професори, представници локалних самоуправа и надлежни органи да се придруже иницијативи, делују превентивно како би се младима предочиле опасности у саобраћају.
Признање добила и Србија данас
Признања су добили и РТС, ТВ Пинк, ТВ Б92, ТВ Прва, РТВ, Студио Б, ЦАС медија, Моја ТВ, САТ медија група, Курир, Блиц, Синеплекс, као и организатори фестивала Егзит, Лове феста, Бир феста и Град Зрењанин као организатор Дана пива. Захвалнице су, поред Танјуга, добили Вечерње новости, Данас, Телеграф, Информер и Србија данас.
Посебна признања су добили амбасадори кампање глумци Иван Михаиловић, Бојан Перић, Тамара Драгичевић и Бранкица Себастијановић који су били актери скривених камера у циљу промоције безбедне вожњи.
Себастијановић је рекла да је омладина мало тврдоглава и да је добро што су се управо млади укључили у акцију, а Перић је казао да су млади на трибинама пажљиво слушали њихова искуства и да му је драго што су успели допру до њих и можда спасили неки живот. Видео снимке је на интернету погледало и поделило 650.000 људи, а то је постало и важна тема у медијима.
Поред промотивних спотова, одржана су и четири јавна часа за средњошколце у Београду, Новом Саду, Нишу и Крагујевцу, а промоције безбедне вожње су настављене на музичким летњим фестивалима за младе.
Михајловић је у оквиру кампање упутила писма свим средњим школама у Србији и одржала састанак са градоначелницима и представницима општина у Србији, како би додатно подстакла да се локална средства намења безбедности у саобраћају троше за ту намену.