DA LI VOZITE NA TEMPIRANOJ BOMBI? Čuvajte gume, jednog dana će vam spasiti život
Nedovoljno napumpana guma i visoki ivičnjak su izuzetno loša kombinacija za pneumatike.
Naravno, oni ne govore o lepim uspomenama,već o uspomenama vezanim za loš tretman nad pneumaticima. I te memorije nisu skladištene u mozgu, već pneumatik njih čuva u armaturi i na gazećem sloju.
Na primer, kada vozimo sa neadekvatnim pritiskom vazduha u pneumaticima stvaramo sebi problem. Nedovoljan pritisak vazduha nije u stanju da održava rub, odnosno stranice gume. Rubovi gume tada su previše fleksibilni a što se gume više uvija to je temperatura veća (poput gumice za tegle koja se ugreje kada je previše razvlačite) što može dovesti do oštećenja na rubu gume koja su nevidljiva za vozačevo oko.
Jedna od najčešćih grešaka vozača jeste prebrzo i naglo parkiranje preko visokih ivičnjaka. Upravo to kida armaturu unutar pneumatika. Druga najčešća greška jeste nepravilno odlaganje zimskih i letnjih guma. Guma je izuzetno osetljiva na mineralna ulja i druge hemikalije. Onaj ko ostavlja gume na masnom podu u garaži imaćeproblema jer će stranice pneumatika biti uništene. Naime, problem je u tome što je guma oštećena ali i dalje funkcioniše… barem neko vreme. Vozač nije svestan da vozi na tempiranoj bombi. Upravo zbog ovih stvari redovni pregledi guma su važni.
Jednom u 10-15 dana podesite pritisak u gumama, i redovno sami pregledajte gumu da li ima vidljivih oštećenja po njoj. Takođe, povremene kontrole kod vulkanizera su obavezne jer tamo će profesionalci najbolje ustanoviti da li je sa gumom sve u redu ili ima nekih skrivenih, opasnih oštećenja.
Samo nove gume pružaju dovoljno sigurnosti, ali o tome često možemo samo da sanjamo. Ipak, ne zaboravite da je kontaktna površina gume sa asfaltom veličine kreditne kartice, a igra neverovatno važnu ulogu u bezbednosti. Pun gas na auto-putu, brze krivine… u tim situacijama svega nekoliko centimetara vas drži na putu. Zato vas molimo – obraćajte više pažnje na vaše gume, piše Mojauto.rs.
Prepoznajte oštećenja na gumi
1. Rupa na boku gume
Ivice su oslabljene, a verovatno je unutrašnja konstrukcija oštećena. Ovde preti pucanje pneumatika – bolje zamenite ovakvu gumu što pre
2. Strano telo u gazećem sloju
Ovde se staklo zabilo u gazeću površinu gume. Ovo se često uspešno popravlja kod vulkanizera
3. Nepravilno trošenje gume
Nešto dovodi do toga da se guma na jednom delu više troši. Prvo proverite šta je uzrok ovome i otklonite kvar, a onda promenite gumu. Ako ne znate uzrok, besmisleno je menjati gumu jer će opet do toga doći
4. Izduvavanje
Dok tražite pumpu za gumu, možete na ventil ili na mesto odakle mislite da pušta vazduh nakapati vodu sa sapunicom. Ako krenu da se prave balončići, tu pušta vazduh.
Ova žena je saznala da je muž vara pa ga je udarila tamo gde najviše boli (po luksuznom BMW-u), više saznajte OVDE.
Pročitajte i:
- JUGOSAKI: Ludi hibrid jugića i kavasakija koji morate da vidite svojim očima (VIDEO)
- Poprskao je auto sa WD-40, ono što je otkrio može da vam uštedi GOMILU novca (VIDEO)
- Izgleda kao obična kamp prikolica, ali NE ŽELITE da se vozite u njoj (VIDEO)
- NADUVAO 2,16: Preorao kafić traktorom, gosti bežali da spasu život!
- KRVAVI SPEKTAKL: Milioner jurcao poršeom, zabio se u grupu od 26 ljudi (VIDEO)