ДА ЛИ ВОЗИТЕ НА ТЕМПИРАНОЈ БОМБИ? Чувајте гуме, једног дана ће вам спасити живот
Недовољно напумпана гума и високи ивичњак су изузетно лоша комбинација за пнеуматике.
Наравно, они не говоре о лепим успоменама,већ о успоменама везаним за лош третман над пнеуматицима. И те меморије нису складиштене у мозгу, већ пнеуматик њих чува у арматури и на газећем слоју.
На пример, када возимо са неадекватним притиском ваздуха у пнеуматицима стварамо себи проблем. Недовољан притисак ваздуха није у стању да одржава руб, односно странице гуме. Рубови гуме тада су превише флексибилни а што се гуме више увија то је температура већа (попут гумице за тегле која се угреје када је превише развлачите) што може довести до оштећења на рубу гуме која су невидљива за возачево око.
Једна од најчешћих грешака возача јесте пребрзо и нагло паркирање преко високих ивичњака. Управо то кида арматуру унутар пнеуматика. Друга најчешћа грешка јесте неправилно одлагање зимских и летњих гума. Гума је изузетно осетљива на минерална уља и друге хемикалије. Онај ко оставља гуме на масном поду у гаражи имаћепроблема јер ће странице пнеуматика бити уништене. Наиме, проблем је у томе што је гума оштећена али и даље функционише… барем неко време. Возач није свестан да вози на темпираној бомби. Управо због ових ствари редовни прегледи гума су важни.
Једном у 10-15 дана подесите притисак у гумама, и редовно сами прегледајте гуму да ли има видљивих оштећења по њој. Такође, повремене контроле код вулканизера су обавезне јер тамо ће професионалци најбоље установити да ли је са гумом све у реду или има неких скривених, опасних оштећења.
Само нове гуме пружају довољно сигурности, али о томе често можемо само да сањамо. Ипак, не заборавите да је контактна површина гуме са асфалтом величине кредитне картице, а игра невероватно важну улогу у безбедности. Пун гас на ауто-путу, брзе кривине… у тим ситуацијама свега неколико центиметара вас држи на путу. Зато вас молимо – обраћајте више пажње на ваше гуме, пише Mojauto.rs.
Препознајте оштећења на гуми
1. Рупа на боку гуме
Ивице су ослабљене, а вероватно је унутрашња конструкција оштећена. Овде прети пуцање пнеуматика – боље замените овакву гуму што пре
2. Страно тело у газећем слоју
Овде се стакло забило у газећу површину гуме. Ово се често успешно поправља код вулканизера
3. Неправилно трошење гуме
Нешто доводи до тога да се гума на једном делу више троши. Прво проверите шта је узрок овоме и отклоните квар, а онда промените гуму. Ако не знате узрок, бесмислено је мењати гуму јер ће опет до тога доћи
4. Издувавање
Док тражите пумпу за гуму, можете на вентил или на место одакле мислите да пушта ваздух накапати воду са сапуницом. Ако крену да се праве балончићи, ту пушта ваздух.
Ова жена је сазнала да је муж вара па га је ударила тамо где највише боли (по луксузном BMW-u), више сазнајте ОВДЕ.
Прочитајте и:
- ЈУГОСАКИ: Луди хибрид југића и кавасакија који морате да видите својим очима (ВИДЕО)
- Попрскао је ауто са WD-40, оно што је открио може да вам уштеди ГОМИЛУ новца (ВИДЕО)
- Изгледа као обична камп приколица, али НЕ ЖЕЛИТЕ да се возите у њој (ВИДЕО)
- НАДУВАО 2,16: Преорао кафић трактором, гости бежали да спасу живот!
- КРВАВИ СПЕКТАКЛ: Милионер јурцао поршеом, забио се у групу од 26 људи (ВИДЕО)