Deset kompanija kontroliše vaš džep
Deset korporacija ima kontrolu nad gotovo svim proizvodima koje prosečna osoba kupuje – od hrane, preko odeće, do higijenskih sredstava.
Iluzija izbora
Ova pojava naziva se ''iluzijom izbora'', a odnosi se na fenomen da potrošač zapravo i ne zna čije proizvode kupuje i da praktično nije u mogućnosti da bira, jer je krug ponude izuzetno uzak, što je posledica dominacije ovih kompanija na svetskom tržištu.
Grafikon koji je napravio Reddit pokazuje kako su kompanije umrežene i na koji način kontrolišu bukvalno svaki proizvod koji potrošač plati.
Na primer, kompanija Proctor&Gamble, najveći oglašivač u SAD, povezana je sa toliko različitih brendova da odgovara na potrebe 4.8 milijarde potrošača širom sveta, piše Elitedaily.
Nestle je čuven po čokoladi, ali ova kompanija je i jedna od najvećih kompanija hrane u svetu. Malo je poznato da se u vlasništvu kompanije Nestle nalaze L'Oreal, Gerber, Diesel, pa čak i hrana za kućne ljubimce Purina i Friskies.
Unilever proizvode prema procenama koristi dve milijarde ljudi, a asortiman ove kompanije je, takođe, izuzetno bogat i podrazumeva proizvode od kikirikija do sapuna.