Десет компанија контролише ваш џеп
Десет корпорација има контролу над готово свим производима које просечна особа купује – од хране, преко одеће, до хигијенских средстава.
Илузија избора
Ова појава назива се ''илузијом избора'', а односи се на феномен да потрошач заправо и не зна чије производе купује и да практично није у могућности да бира, јер је круг понуде изузетно узак, што је последица доминације ових компанија на светском тржишту.
Графикон који је направио Reddit показује како су компаније умрежене и на који начин контролишу буквално сваки производ који потрошач плати.
На пример, компанија Proctor&Gamble, највећи оглашивач у САД, повезана је са толико различитих брендова да одговара на потребе 4.8 милијарде потрошача широм света, пише Elitedaily.
Нестле је чувен по чоколади, али ова компанија је и једна од највећих компанија хране у свету. Мало је познато да се у власништву компаније Нестле налазе Л'Ореал, Гербер, Диесел, па чак и храна за кућне љубимце Пурина и Фрискиес.
Унилевер производе према проценама користи две милијарде људи, а асортиман ове компаније је, такође, изузетно богат и подразумева производе од кикирикија до сапуна.