Ekonomija deljenja: Moja kuća je i tvoja kuća
Ekonomija deljenja (Shareconomy) ili ''zajednička potrošnja'' sve je popularnija. To je ideja da stvari treba koristiti umesto posedovati, razmenjivati ih umesto na njih trošiti novac, pozajmiti ih umesto kupiti, poklanjati umesto bacati.
Za to su najzaslužnije društvene mreže, a njih uglavnom koriste mladi, koji su naučili u virtuelnom svetu s drugima deliti svoje fotografije, informacije, intimu, pa im ni deljenje stvari u stvarnom životu ne pada teško.
SMEŠTAJ
''Dobro došli kući bilo gde u svetu'', pozdravlja vas portal airbnb.com , najveći za rezervisanje privatnog smeštaja, na kojem možete naći najpovoljniju varijantu u 34.000 gradova u 190 zemalja. U okvir za pretraživanje treba da unesete samo željeno odredište i vreme putovanja, pa birajte hoćete li spavati u običnoj sobi, dvorcu, na jahti ili u igluu. Dok hotelski smeštaj u svetu navodno stagnira, u Airbnb-u se hvale rastom od 400 posto godišnje i deset miliona rezervisanih noćenja, prenosi tportal.
AUTOMOBILI
Slično je i s principom deljenja automobila: vlasnici ih nude putem interneta na korišćenje uz malu naknadu ili zajedničku vožnju uz deobu troškova, čime se štedi benzin, smanjuje gužva i zagađenje. Dovoljno je na portalu upisati mesto polaska i dolaska, broj putnika i datum putovanja, pa će vam se odmah izlistati ponude i cene. Dok je ''car-sharing'' do nedavno bio suviše komplikovan, u eri pametnih telefona i novih aplikacija postaje banalno jednostavan.
Globalni fenomen deljenja
Takvi portali počeli su kao skromna platforma na internetu krajem 2008, nudeći alternativno, jeftino prenoćište i prevoz u San Franciscu i Njujorku, a uskoro su prerasli u globalni fenomen i primer onog što nazivamo trendom ekonomije deljenja (Shareconomy), a sve uz pomoć interneta.
Vikendicu koristite mesec dana leti, a ostatak godine je prazna. Pa zašto je ne biste delili s nekim drugim? Ili ipak ne?