Економија дељења: Моја кућа је и твоја кућа
Економија дељења (Shareconomy) или ''заједничка потрошња'' све је популарнија. То је идеја да ствари треба користити уместо поседовати, размењивати их уместо на њих трошити новац, позајмити их уместо купити, поклањати уместо бацати.
За то су најзаслужније друштвене мреже, а њих углавном користе млади, који су научили у виртуелном свету с другима делити своје фотографије, информације, интиму, па им ни дељење ствари у стварном животу не пада тешко.
СМЕШТАЈ
''Добро дошли кући било где у свету'', поздравља вас портал airbnb.com , највећи за резервисање приватног смештаја, на којем можете наћи најповољнију варијанту у 34.000 градова у 190 земаља. У оквир за претраживање треба да унесете само жељено одредиште и време путовања, па бирајте хоћете ли спавати у обичној соби, дворцу, на јахти или у иглуу. Док хотелски смештај у свету наводно стагнира, у Аирбнб-у се хвале растом од 400 посто годишње и десет милиона резервисаних ноћења, преноси тпортал.
АУТОМОБИЛИ
Слично је и с принципом дељења аутомобила: власници их нуде путем интернета на коришћење уз малу накнаду или заједничку вожњу уз деобу трошкова, чиме се штеди бензин, смањује гужва и загађење. Довољно је на порталу уписати место поласка и доласка, број путника и датум путовања, па ће вам се одмах излистати понуде и цене. Док је ''цар-схаринг'' до недавно био сувише компликован, у ери паметних телефона и нових апликација постаје банално једноставан.
Глобални феномен дељења
Такви портали почели су као скромна платформа на интернету крајем 2008, нудећи алтернативно, јефтино преноћиште и превоз у Сан Францисцу и Њујорку, а ускоро су прерасли у глобални феномен и пример оног што називамо трендом економије дељења (Shareconomy), а све уз помоћ интернета.
Викендицу користите месец дана лети, а остатак године је празна. Па зашто је не бисте делили с неким другим? Или ипак не?