Elektronski nalozi za nepropisno parkiranje automobile
Andrija Čupković, v.d. direktora JKP „Parking servis“ Beograd i Nikola Ristić, načelnik Komunalne policije predstavili su novi softver uz pomoć kojeg će Komunalna policija izdavati elektronske naloge za nepropisno parkirane automobile.
„Parking servis“ razvio je softver za rad komunalne policije, sličan onome koji koriste saobraćajni policajci putem sistema „Pauk video-nadzor“. Komunalna policija će ubuduće izdavati prekršajne elektronske naloge za nepropisno parkiranje pomoću aplikacije „Parking servisa“. Kontrolori „Parking servisa“ neće fotografisati vozila, već će to činiti isključivo komunalni policajci.
Novi sistem funkcionisaće na sličan način kao i kamere, koje snimaju vozače, koji prolaze žutom trakom. Komunalni policajac će, kada uoči nepropisno parkirani automobil, fotografisati vozilo koje je u prekršaju i, uz pomoć aplikacije instalirane na tabletima, a koje im je obezbedio „Parking servis“, poslati fotografije u dispečerski centar „Parking servisa“. Tu će se uz pomoć ovog programa, pisati elektronski nalog i u zavisnosti od prekršaja sa fotografijama slati na kućnu adresu vlasnika vozila.
Andrija Čupković v.d. direktora JKP „Parking servis“ objašnjava da je ovo preduzeće po zakonu u obavezi da ukloni automobil ukoliko saobraćajac ili komunalni inspektor daju nalog da se odnese vozilo koje ugrožava saobraćaj.
„Cilj novog sistema, koji smo razvili u saradnji sa komunalnom policijom, je da se što manje automobila nosi paukom i, da se čitava procedura sankcionisanja vozača koji su nepropisno parkirani završi pisanjem prekršajnog naloga, koje će izdavati komunalna policija. Tokom prve tri nedelje primene novog programa po nalogu gradonačelnika, komunalni policajci koji će fotografisati nepropisno parkirane automobile, neće naplaćivati kazne, ali već od 01. oktobra, bahati vozači dobijaće ih na kućne adrese,“ rekao je Čupković.
Nikola Ristić, načelnik Komunalne policije, istako je da je uz pomoć „Parking servisa“ rad komunalne policije tehnički usavršen i značajno olakšan i da je ovo model koji će se najčešće koristiti u centralnoj gradskoj zoni kako bi grad bio funkcionalniji i bezbedniji.
„Parking servis“ i na ovaj način uvodi komunalni red u oblast parkiranja, ali želimo da utičemo na svest vozača da se ne parkiraju na trotoarima ili zelenim površinama koje su namenjene pešacima i kaznu komunalne policije shvate kao upozorenje.