Fragmentisani Android
Android je najpopularniji operativni sistem na svetu, kada su u pitanju mobilni uređaji, a lagano počinje da se širi na PC tržište kroz Chromebookove.
Uprkos ovom velikom uspehu, Google i dalje muči veliki broj problema, kada je u pitanju ovaj operativni sistem, a najveći je velika fragmentacija verzija. Recimo po najnovijim istraživanjima, KitKat, koji je Google izdao u oktobru prošle godine, zauzima tek 8.5% tržišta. Sa druge strane Apple nema tih problema, pa iOS 7 u ovom trenutku na svojim telefonima ima preko 85% korisnika.
Glavni razlog za ovu situaciju je različit način na koji Apple i Google funkcionišu. Apple je odabrao vertikalnu strategiju, a to znači da drži pod kontrolom celokupan proces projektovanja i izrade telefona. Na taj način platforma je uvek unificirana, pa im nije problem da u isto vreme svima isporuče narednu verziju mobilnog operativnog sistema.
Google, sa druge strane, nema direktnog uticaja na izradu mobilnih uređaja, pa nema ni unificiranu bazu korisnika, što znači da zavisi od samih proizvođača i njihove odluke, kada je pravi momenat da izdaju novu verziju za svoje modele.
Jedan od glavnih razloga, za toliko kašnjenje sa novim verzijama Androida, je velika količina specifičnih podešavanja i tema, koje proizvođači stavljaju u svoje uređaje ne bili se razlikovali od konkurencije. Sa druge strane neki mobilni telefoni nisu ni sposobni da pokrenu najnoviju verziju Androida, pre svega zbog zastarelog hardvera, pa nas nimalo ne čudi da Gingerbread pokreće preko 16% uređaja u ovom trenutku.