Gugl gubi, a Jahu dobija na tržištu pretraživača
VAŠINGTON - Gugl je izgubio tržišni udeo u oblasti onlajn pretraga u SAD, dok Jahu beleži ponovni prodor, objavio je nezavisni analitički kabinet Statkaunter (StatCounter).
Gugl je u decembru predstavljao 75,2 odsto tržišta po pregledanim stranicama, što je njegov najniži nivo od 2008. godine od kada je počelo istraživanje Statkauntera, navedeno je u saopštenju. U 2013. godini držao je 79,3 odsto tržišta on lajn pregleda.
Gugl je, ipak, lider na tržištu veb pretraživanja. Ispred je Binga (12,5 odsto tržišta) i Jahua (10,4 odsto) koji se na njemu ponovo osnažuje. Jahu je u decembru 2013. godine držao u SAD samo 7,4 odsto tržišta onlajn pretraživanja.
Dostigavši 10,4 odsto tržišta, Jahu se našao na najboljem nivou od 2009. godine, objavljeno je danas na veb sajtu romandie.com.
Statkaunter je istakao da se vraćanje Jahua u formu poklapa sa činjenicom da je Mozila od njega napravila podrazumevani pretraživač, konstatujući da je odluka Mozile imala uticaj na onlajn pretraživanje u SAD.
Pogledajte još: