Snimili SRAMNU REKLAMU protiv migranata, a oni posle POBIJENI u njihovom kamionu! (VIDEO)
Slovačka kompanija za proizvodnju i preradu pilećeg mesa HYZA, sa čijim je logom vozila hladnjača u kojoj je austrijska policija na auto-putu kod Pandorfa našla tela 71 izbeglice, objavila je pre tri meseca antimigrantsku reklamu.
U tom spotu, koji traje 33 sekunde, prikazano je kako se vlasnici firme obračunavaju s piletinom koja nije sa njihovog prostora, a sve u cilju toga da prikažu da je živina domaće proizvodnje najbolja. Zato sve ostale piliće, koji su predstavljeni kao pilići migranti, policija izbacuje iz kola na graničnom prelazu, hapsi ih, a zatim stavlja iza rešetaka. Na zatvorene piliće stavlja se natpis "deportovani".
Na kraju spota, u udobnoj atmosferi u jednoj slovačkoj porodici, domaćica na sto iznosi pečeno pile, a ispod slike se ispisuje "prave slovenske kurča", što u prevodu znači "prava slovačka piletina".
Migranti umirali u mukama
Podsetimo, krijumčari ljudi u kamionu smrti danima su držali 71 migranta. Kad su prešli u Mađarsku, ostavili su vozilo u zaustavnoj traci auto-puta. Migranti su umirali u mukama, noktima grebući zidove vozila, ali krijumčari ih nisu pustili, zbog čega bi moglo da im bude suđeno za ubistvo. Među stradalima je i četvoro dece.
Reklama pre tri meseca izazvala žestoko negodovanje
Reklama koja je prvi put postavljena na Jutjubu pre tri meseca, kad je migrantska kriza već bila u jeku, izazvala je salve žestokih negodovanja, a kompanija HYZA našla se na udaru javnosti. Zbog toga je reagovala njena pres-služba, istakavši da konkretni kamion, u kom su nađena tela ugušenih ljudi, nije u njenom vlasništvu i da je prodat još 2013. ili 2014.
To su mediji ranije i objavili, ističući da je vozilo legalno otkupio jedan Rumun i prijavio ga u Mađarskoj, u gradu Kečkemet. Zbog toga je hladnjača imala mađarske tablice, ali je zadržala upečatljiv logo slovačke kompanije, koja je inače deo najveće češko-slovačke "Agrofert grupe". Ona objedinjuje čak 200 velikih kompanija za preradu hrane.
Zbog spota kompanije HYZA reagovala je i slovačka Kancelarija za reklame, istakavši da je on sporan i da obiluje ksenofobnim tonom, koji je nedopustiv u trenutku velike migrantske krize. Najavljeno je čak i pokretanje inicijative za zatvaranje kompanije HYZA.