Снимили СРАМНУ РЕКЛАМУ против миграната, а они после ПОБИЈЕНИ у њиховом камиону! (ВИДЕО)
Словачка компанија за производњу и прераду пилећег меса HYZA, са чијим је логом возила хладњача у којој је аустријска полиција на ауто-путу код Пандорфа нашла тела 71 избеглице, објавила је пре три месеца антимигрантску рекламу.
У том споту, који траје 33 секунде, приказано је како се власници фирме обрачунавају с пилетином која није са њиховог простора, а све у циљу тога да прикажу да је живина домаће производње најбоља. Зато све остале пилиће, који су представљени као пилићи мигранти, полиција избацује из кола на граничном прелазу, хапси их, а затим ставља иза решетака. На затворене пилиће ставља се натпис "депортовани".
На крају спота, у удобној атмосфери у једној словачкој породици, домаћица на сто износи печено пиле, а испод слике се исписује "праве словенске курча", што у преводу значи "права словачка пилетина".
Мигранти умирали у мукама
Подсетимо, кријумчари људи у камиону смрти данима су држали 71 мигранта. Кад су прешли у Мађарску, оставили су возило у зауставној траци ауто-пута. Мигранти су умирали у мукама, ноктима гребући зидове возила, али кријумчари их нису пустили, због чега би могло да им буде суђено за убиство. Међу страдалима је и четворо деце.
Реклама пре три месеца изазвала жестоко негодовање
Реклама која је први пут постављена на Јутјубу пре три месеца, кад је мигрантска криза већ била у јеку, изазвала је салве жестоких негодовања, а компанија HYZA нашла се на удару јавности. Због тога је реаговала њена прес-служба, истакавши да конкретни камион, у ком су нађена тела угушених људи, није у њеном власништву и да је продат још 2013. или 2014.
То су медији раније и објавили, истичући да је возило легално откупио један Румун и пријавио га у Мађарској, у граду Кечкемет. Због тога је хладњача имала мађарске таблице, али је задржала упечатљив лого словачке компаније, која је иначе део највеће чешко-словачке "Агроферт групе". Она обједињује чак 200 великих компанија за прераду хране.
Због спота компаније HYZA реаговала је и словачка Канцеларија за рекламе, истакавши да је он споран и да обилује ксенофобним тоном, који је недопустив у тренутку велике мигрантске кризе. Најављено је чак и покретање иницијативе за затварање компаније HYZA.