I PO LEDU I PO SNEGU: Primenite ove trikove za bezbednu vožnju i nećete se nervirati
Kada padne kiša ili sneg, vi više i niste voljni da vozite.
Niske temperature, sneg i led znaju da otežaju i sam ulazak u automobil, a kamoli upravljanje vozilom. Zato je prvi i najvažniji savet za sve vozače - nabavite kvalitetnu opremu, naoružajte se strpljenjem i budite oprezni.
Prvo - adekvatna oprema
Prvi i osnovni preduslov da bi i sama pomisao na vožnju automobila po snegu bila ispravna jesu zimske gume. U zavisnosti od vrste proizvođača i tipa vozila, cena jedne zimske gume kreće se između 4.000 i 8.000 dinara, a pojedina istraživanja su pokazala da su vlasnici vozila mahom spremni da izdvoje najviše 6.000 dinara za novi pneumatik.
Bez obzira na to što pravilnik i ove zime dozvoljava vožnju na dve letnje i dve zimske gume, u Komitetu za bezbednost saobraćaja još jednom apeluju da sva četiri točka moraju biti pripremljena za klizav teren.
Saveti za vožnju po snegu
1. Pre polaska očistite led i sneg sa automobila metlicama ili uključivanjem grejača za vetrobran
2. Na uzbrdici koristite brzinu za jedan stepen višu od one kojom se vozi po suvom tlu
3. Na nizbrdici vozite u nižem stepenu prenosa nego po suvom vremenu, kočite seckanjem, to jest nežnim spuštanjem stopala na papučicu i podizanjem s nje
4. Na semaforu ili pre znaka "stop" kočite ranije, pritiskajući više puta kočnicu
5. Za skretanje u krivini postepeno oduzimajte brzinu pošto kočenje po snegu ili ledu neće zaustaviti vozilo.
Priprema za pokret
Snežni pokrivač na automobilu zahteva od vozača da odvoji barem nekoliko minuta kako bi svog četvorotočkaša pripremio za pokret. To znači da se automobil najpre mora u potpunosti očistiti - kako na staklima, tako i na krovu - jer tokom vožnje može doći do klizanja snega ili leda s vrha automobila, što dovodi do smanjene vidljivosti.
Sneg i led sa stakla može se otkloniti pomoću grejača ili odgovarajućim metlicama, ali nikako vrelom vodom. Međutim, događa se da vozač ne može ni da uđe u automobil pošto se brave na niskim temperaturama zalede. Najefikasnijima u takvim situacijama su se pokazala sredstva koje proizvođači automobila prave upravo za određeni model ili univerzalna tečnost koja se prodaje u prodavnicama auto-delova i košta oko 200 dinara.
Ne u "četvrtu"
Podrazumeva se da vozači, pogotovo početnici, ne bi trebalo da koriste u zimskim uslovima veći stepen prenosa od treće brzine. Takođe, postoje specifičnosti vožnje po klizavom, kako na uzbrdici tako i na nizbrdici. Jedna od caka vožnje na uzbrdici jeste da se koristi brzina za jedan stepen viša od one kojom se vozi po suvom tlu, i da ne treba zaustavljati automobil.