И ПО ЛЕДУ И ПО СНЕГУ: Примените ове трикове за безбедну вожњу и нећете се нервирати
Када падне киша или снег, ви више и нисте вољни да возите.
Ниске температуре, снег и лед знају да отежају и сам улазак у аутомобил, а камоли управљање возилом. Зато је први и најважнији савет за све возаче - набавите квалитетну опрему, наоружајте се стрпљењем и будите опрезни.
Прво - адекватна опрема
Први и основни предуслов да би и сама помисао на вожњу аутомобила по снегу била исправна јесу зимске гуме. У зависности од врсте произвођача и типа возила, цена једне зимске гуме креће се између 4.000 и 8.000 динара, а поједина истраживања су показала да су власници возила махом спремни да издвоје највише 6.000 динара за нови пнеуматик.
Без обзира на то што правилник и ове зиме дозвољава вожњу на две летње и две зимске гуме, у Комитету за безбедност саобраћаја још једном апелују да сва четири точка морају бити припремљена за клизав терен.
Савети за вожњу по снегу
1. Пре поласка очистите лед и снег са аутомобила метлицама или укључивањем грејача за ветробран
2. На узбрдици користите брзину за један степен вишу од оне којом се вози по сувом тлу
3. На низбрдици возите у нижем степену преноса него по сувом времену, кочите сецкањем, то јест нежним спуштањем стопала на папучицу и подизањем с ње
4. На семафору или пре знака "стоп" кочите раније, притискајући више пута кочницу
5. За скретање у кривини постепено одузимајте брзину пошто кочење по снегу или леду неће зауставити возило.
Припрема за покрет
Снежни покривач на аутомобилу захтева од возача да одвоји барем неколико минута како би свог четвороточкаша припремио за покрет. То значи да се аутомобил најпре мора у потпуности очистити - како на стаклима, тако и на крову - јер током вожње може доћи до клизања снега или леда с врха аутомобила, што доводи до смањене видљивости.
Снег и лед са стакла може се отклонити помоћу грејача или одговарајућим метлицама, али никако врелом водом. Међутим, догађа се да возач не може ни да уђе у аутомобил пошто се браве на ниским температурама заледе. Најефикаснијима у таквим ситуацијама су се показала средства које произвођачи аутомобила праве управо за одређени модел или универзална течност која се продаје у продавницама ауто-делова и кошта око 200 динара.
Не у "четврту"
Подразумева се да возачи, поготово почетници, не би требало да користе у зимским условима већи степен преноса од треће брзине. Такође, постоје специфичности вожње по клизавом, како на узбрдици тако и на низбрдици. Једна од цака вожње на узбрдици јесте да се користи брзина за један степен виша од оне којом се вози по сувом тлу, и да не треба заустављати аутомобил.