ISTRAŽIVANJE SRBIJE DANAS: Da li će naša deca biti zdravi ljudi
U sklopu kampanje ''ZDRAVO, ZDRAVLJE: Pokreni se, produži život'', u saradnji sa Invictus media istraživali smo navike u vezi sa ishranom i fizičkom aktivnošću, a uzorak koji smo obuhvatili je 1.200 osoba muškog i ženskog pola mlađih od 18 godina iz različitih krajeva Srbije.
Rezultati pokazuju da iako su deca i mladi u Srbiji vrlo osvešćeni po pitanju odgovornosti prema svom zdravlju, ipak ima prostora za rad na poboljšanju.
Reč je o kvantitativnom telefonskom istraživanju, a korišćena metoda je direktan intervju, na osnovu strukturisanog upitnika, dok su podaci prikupljeni tehnikom evidentiranja odgovora kroz specijalizovanu aplikaciju za anketiranje.
Prema istraživanju, najveći broj anketiranih, odnosno 79 odsto, oseća se dobro u svom telu i zadovoljno je svojim zdravstvenim stanjem.
Rezultati do kojih smo došli pokazuju da su deca i mladi u Srbiji veoma aktivni kada je reč o bavljenju sportom - čak 94 odsto anketiranih je bar jednom nedeljno fizički aktivno, dok 98 odsto redovno pohađa časove fizičkog vaspitanja.
Israživanje je pokazalo da 94 odsto ispitanika nema nikakav zdravstveni problem, dok 3 odsto ima astmu, 2 odsto ravne tabane i 1 odsto dijabetes.
Što se tiče konzumacije mleka i mlečnih proizvoda više od polovine anketiranih svakodnevno popije šolju mleka ili pojede neki od mlečnih proizvoda.
Odgovori na pitanja u vezi sa ishranom pokazali su da postoji potreba za pojačanom edukacijom na ovu temu, s obzirom da oko polovina dece i mladih u Srbiji svakodnevno doručkuje i u toku dana konzumira voće i povrće.
Nutritivno izbalansirana ishrana, prema ocenama stručnjaka, posebno je važna za osobe u razvoju, a s obzirom da dobre navike treba negovati od malih nogu, jedan od najvažnijih zadataka kampanje ZDRAVO, ZDRAVLJE: Pokreni se, produži život, jeste podizanje svesti o značaju adekvatnih obroka pravilno raspoređenih u toku dana.
Misija portala SrbijaDanas.com ostaje da utičemo da statistika u vezi sa dobrim navikama bude još bolja, na čemu ćemo u narednim mesecima u sklopu kampanje kroz različite sadržaje na temu zdravih životnih navika aktivno raditi.