ИСТРАЖИВАЊЕ СРБИЈЕ ДАНАС: Да ли ће наша деца бити здрави људи
У склопу кампање ''ЗДРАВО, ЗДРАВЉЕ: Покрени се, продужи живот'', у сарадњи са Инвицтус медиа истраживали смо навике у вези са исхраном и физичком активношћу, а узорак који смо обухватили је 1.200 особа мушког и женског пола млађих од 18 година из различитих крајева Србије.
Резултати показују да иако су деца и млади у Србији врло освешћени по питању одговорности према свом здрављу, ипак има простора за рад на побољшању.
Реч је о квантитативном телефонском истраживању, а коришћена метода је директан интервју, на основу структурисаног упитника, док су подаци прикупљени техником евидентирања одговора кроз специјализовану апликацију за анкетирање.
Према истраживању, највећи број анкетираних, односно 79 одсто, осећа се добро у свом телу и задовољно је својим здравственим стањем.
Резултати до којих смо дошли показују да су деца и млади у Србији веома активни када је реч о бављењу спортом - чак 94 одсто анкетираних је бар једном недељно физички активно, док 98 одсто редовно похађа часове физичког васпитања.
Исраживање је показало да 94 одсто испитаника нема никакав здравствени проблем, док 3 одсто има астму, 2 одсто равне табане и 1 одсто дијабетес.
Што се тиче конзумације млека и млечних производа више од половине анкетираних свакодневно попије шољу млека или поједе неки од млечних производа.
Одговори на питања у вези са исхраном показали су да постоји потреба за појачаном едукацијом на ову тему, с обзиром да око половина деце и младих у Србији свакодневно доручкује и у току дана конзумира воће и поврће.
Нутритивно избалансирана исхрана, према оценама стручњака, посебно је важна за особе у развоју, а с обзиром да добре навике треба неговати од малих ногу, један од најважнијих задатака кампање ЗДРАВО, ЗДРАВЉЕ: Покрени се, продужи живот, јесте подизање свести о значају адекватних оброка правилно распоређених у току дана.
Мисија портала SrbijaDanas.com остаје да утичемо да статистика у вези са добрим навикама буде још боља, на чему ћемо у наредним месецима у склопу кампање кроз различите садржаје на тему здравих животних навика активно радити.