IVAN JE ODBIO PONUDU FEJSBUKA OD 3 MILIJARDE DOLARA: Njegovu aplikaciju koriste svi, ali za njega...
...kažu da je gazda iz pakla.
Nova društvena aplikacija Snepčet, ruši rekorde među mladima, koje sve manje privlače Tviter i Fejsbuk, društvene mreže na kojima su aktivni njihovi roditelji.
Prvi čovek Snepčeta Ivan Špigl odbio je ponudu Fejsbuka od tri milijarde dolara. Kažu da je specifičan i arogantan. Možda je sve jasnije ako se zna da u kancelariji ima okačen portret Stiva Džobsa.
U vremenu kada većina njegovih vršnjaka opsesivno objavljuje privatne stvari na različitim društvenim mrežama,suosnivač i direktorSnepčeta Ivan Špigl nema profil naFejsbuku, prestao je da koristiti Tviter i obrisao je sve stare tvitove. Osim toga, ne voli da daje intervjue i neobično drži do svoje privatnosti.
Umesto aktivnostima na društvenim platformama, Špigl je svoje vreme posvetio razvoju nešto drugačijeg onlajn prostora, Snepčeta, na kojem će ljudi njegovih godina provoditi više vremena nego na Fejsbuku ili Instagramu, i zasad mu dosta dobro ide.
Špigl je rođen 1990., a Snepčet je pokrenuo 2011. godine, s Redžijem Brounom i Bobijem Murfijem kao školski projekt za vreme studija na Stanfordu. Na samu ideju sadržaja koji nakon nekoliko sekundi nestaje došao je Redži, no njihovo se partnerstvo raspalo i završilo sudskom nagodbom. Bobi Marfi je ostao u firmi i obavlja funkciju tehničkog direktora.
MILIONERI PRE 20-te: Izraz zlatna deca dobija drugo značenje (deo I)
Prema portretu koji je nedavno objavio portal "Re/Code", Ivan Špigl je odlučio da pomalo čudan koncept mobilne aplikacije za komunikaciju pretvori u ozbiljan biznis, tako što će ljudima ponuditi suprotno od onoga što radi konkurencija.
On ne pokušava da izgradi novi Fejsbuk ili Tviter. Snepčet jedna je od retkih društvenih aplikacija koja nema "feed".
Ono što on razvija jeste potpuno drugačiji koncept. Vođen je idejom da ljudima ponudi alternativu uređivanom sadržaju kakvog ljudi objavljuju na Fejsbuku i Instagramu.
Snepčet nije društvena mreža, nego zabavna aplikacija za komunikaciju, izgrađena na ideji deljenja trenutka i iskustva s drugim ljudima.
"Više ne moramo da ulovimo trenutak u stvarnom svetu i ponovno ga rekreiramo onlajn", objasnio je Špigl na konferenciji 2014. godine. "Jednostavno živimo i komuniciramo u istom trenutku."
Aplikacija Snepčet funkcioniše drugačije od bilo kog sličnog proizvoda. Korisnici među sobom dele foto i video sadržaje, a te poruke nepovratno nestaju deset sekundi nakon što su pročitane. Važan detalj je taj da korisnici snimaju video materijal vertikalno umesto horizontalno, jednostavno zato što tako i drže telefon u ruci.
Aplikaciju je vrlo brzo prihvatio mlađi deo populacije, a nedavno istraživanje investicijske kuće "Pajper Džefrej" je pokazalo da jeSnepčet postala najpopularnija aplikacija za tinejdžere. Po nekim navodima, Špigl i ekipa Snepčeta neke funkcije i radnje na Snepčetu namerno ostavljaju da budu komplikovane, kako bi odbili stariji deo populacije i Snepčet ostavili oazom za tinejdžere, kojima na Fejsbuku smetaju roditelji i rodbina.
Za razliku od Fejsbuka, koji marljivo prikuplja različite podatke o svojim korisnicima, Snepčet takvim metodama ne želi da se bavi. Ne pamti lične informacije korisnika i ne prati ih po internetu zbog prikupljanja dodatnih podataka. Snepčet ne gađa svoje korisnike personalizovanim oglasima, po čemu je Fejsbuk poznat. Sam Špigl naime, misli da je to pomalo jezivo.
Ogroman potencijal Snepčeta prepoznao je i Mark Zakerberg, koji je za kupovinu Snepčeta, koji u tom trenutku nije ostvarivao nikakve prihode, Špiglu ponudio vrtloglavih tri milijarde dolara. Špigl je odbio njegovu ponudu, a mnogi su smatrali da je ovo odbijanje naivno i arogantno. Ispostavilo se da nisu bili u pravu.
Nedugo nakon toga, prikupljeno je 200 miliona dolara u investicijama s kojima je tržišna vrednost Snepčeta narasla na 15milijardi dolara, a Špigl se našao u društvu najmlađih milijardera na svetu.
BALKANSKA ČETVORKA: Oni su najbogatiji ljudi regiona
Snepčet trenutno ima oko 130 miliona aktivnih korisnika dnevno, aplikaciju u Americi koristi oko 65 odsto ljudi s navršenih između 18 i 24 godina. Prema podacima "Komskora", to je 24 odsto više nego pre tri godine.
Krajem aprila, Snepčet je broj jedan po broju skinutih aplikacija u 28 zemalja, odnosno gotovo dvostruko više od Fejsbuka, Tvitera,Mesindžera i Instagrama zajedno. CNBC je objavio kako je Snepčet po broju skidanja aplikacija u SAD-u prestigao Tviter. KorisniciSnepčeta dnevno pogledaju 10 milijardi video zapisa.
Špigl nije hteo da koristi okosnicu digitalnog oglašavanja koju čine alati za targetiranje na temelju prikupljenih podataka o korisnicima, koje koriste Fejsbuk i Gugl.
Snepčet prikazuje video oglase preko celog ekrana, na isti način na koji se pregledaju i stvaraju sadržaji na aplikaciji, držeći telefon na uobičajen način, a Špigl tvrdi kako je šansa da će korisnici pogledati celi oglas na Snepčetu devet puta veća, samo zato što ne moraju da rotiraju telefon.
Snepčet u 2016. cilja na 300 miliona dolara prihoda, što je dosta impresivno s obzirom na to da su prošle godine očekivali oko 50 miliona. Glavnina prihoda dolazi od funkcije koja služi za uživo prenošenje događaja, poput konferencija i festivala.
Iako prihodi pojedinačno variraju po specifičnom događaju i publici, s dva centa po pregledu dolazimo do iznosa od oko 400.000 dolara vrednom oglasnom prostoru za sadržaj koji generiše 20 miliona pregleda.
Snepčet je i u segment vesti ušao na velika vrata, nakon terorističkog napada u San Bernardinu. Snepčet je tada napravio lajv kanal "California Shooting" na kojem su objavljene fotografije i video zapisi korisnika. Prenosi uživo su novi veliki prioritet Snepčeta i očekuje se da će nastaviti njihov razvoj.
Špiglova opsesija privatnim životom razumljiva je, s obzirom da su određeni delovi njegovog privatnog života završili na internetu. Mediji su razvukli razvod njegovih roditelja i izvukli hrpu detalja o odrastanju, objavljena je i imejl korespondencija, nastala za vreme studija, koja tada osamnaestogodišnjeg Špigla ne pokazuje u najboljem svetlu.
GEJTSU SE LJULJA TRON: On je novi najbogatiji čovek sveta? (FOTO)
Njegovi saradnici kažu da Špigl svoj liderski stil gradi po uzoru na Stiva Džobsa, čiji portret visi u Špiglovoj kancelariji.
Mnogi zaposleni o novim proizvodima saznaju tek iz medija, timovi rade odvojeni jedni od drugih i dobijaju samo one informacije koje su im potrebne za obavljanje posla.
Mnogima takvo okruženje ne odgovara, pa je Snepčet napustilo dosta ljudi, od šefa prodaje Majka Rendala koji je firmu napustio nakon sedam meseci, pa sve do direktorke operative Emili Vajt koja je u Snepčet prešla iz Instagrama i otišla nakon godinu dana.