ИВАН ЈЕ ОДБИО ПОНУДУ ФЕЈСБУКА ОД 3 МИЛИЈАРДЕ ДОЛАРА: Његову апликацију користе сви, али за њега...
...кажу да је газда из пакла.
Нова друштвена апликација Снепчет, руши рекорде међу младима, које све мање привлаче Твитер и Фејсбук, друштвене мреже на којима су активни њихови родитељи.
Први човек Снепчета Иван Шпигл одбио је понуду Фејсбука од три милијарде долара. Кажу да је специфичан и арогантан. Можда је све јасније ако се зна да у канцеларији има окачен портрет Стива Џобса.
У времену када већина његових вршњака опсесивно објављује приватне ствари на различитим друштвеним мрежама,суоснивач и директорСнепчета Иван Шпигл нема профил наФејсбуку, престао је да користити Твитер и обрисао је све старе твитове. Осим тога, не воли да даје интервјуе и необично држи до своје приватности.
Уместо активностима на друштвеним платформама, Шпигл је своје време посветио развоју нешто другачијег онлајн простора, Снепчета, на којем ће људи његових година проводити више времена него на Фејсбуку или Инстаграму, и засад му доста добро иде.
Шпигл је рођен 1990., а Снепчет је покренуо 2011. године, с Реџијем Броуном и Бобијем Мурфијем као школски пројект за време студија на Станфорду. На саму идеју садржаја који након неколико секунди нестаје дошао је Реџи, но њихово се партнерство распало и завршило судском нагодбом. Боби Марфи је остао у фирми и обавља функцију техничког директора.
МИЛИОНЕРИ ПРЕ 20-те: Израз златна деца добија друго значење (део И)
Према портрету који је недавно објавио портал "Ре/Цоде", Иван Шпигл је одлучио да помало чудан концепт мобилне апликације за комуникацију претвори у озбиљан бизнис, тако што ће људима понудити супротно од онога што ради конкуренција.
Он не покушава да изгради нови Фејсбук или Твитер. Снепчет једна је од ретких друштвених апликација која нема "феед".
Оно што он развија јесте потпуно другачији концепт. Вођен је идејом да људима понуди алтернативу уређиваном садржају каквог људи објављују на Фејсбуку и Инстаграму.
Снепчет није друштвена мрежа, него забавна апликација за комуникацију, изграђена на идеји дељења тренутка и искуства с другим људима.
"Више не морамо да уловимо тренутак у стварном свету и поновно га рекреирамо онлајн", објаснио је Шпигл на конференцији 2014. године. "Једноставно живимо и комуницирамо у истом тренутку."
Апликација Снепчет функционише другачије од било ког сличног производа. Корисници међу собом деле фото и видео садржаје, а те поруке неповратно нестају десет секунди након што су прочитане. Важан детаљ је тај да корисници снимају видео материјал вертикално уместо хоризонтално, једноставно зато што тако и држе телефон у руци.
Апликацију је врло брзо прихватио млађи део популације, а недавно истраживање инвестицијске куће "Пајпер Џефреј" је показало да јеСнепчет постала најпопуларнија апликација за тинејџере. По неким наводима, Шпигл и екипа Снепчета неке функције и радње на Снепчету намерно остављају да буду компликоване, како би одбили старији део популације и Снепчет оставили оазом за тинејџере, којима на Фејсбуку сметају родитељи и родбина.
За разлику од Фејсбука, који марљиво прикупља различите податке о својим корисницима, Снепчет таквим методама не жели да се бави. Не памти личне информације корисника и не прати их по интернету због прикупљања додатних података. Снепчет не гађа своје кориснике персонализованим огласима, по чему је Фејсбук познат. Сам Шпигл наиме, мисли да је то помало језиво.
Огроман потенцијал Снепчета препознао је и Марк Закерберг, који је за куповину Снепчета, који у том тренутку није остваривао никакве приходе, Шпиглу понудио вртлоглавих три милијарде долара. Шпигл је одбио његову понуду, а многи су сматрали да је ово одбијање наивно и арогантно. Испоставило се да нису били у праву.
Недуго након тога, прикупљено је 200 милиона долара у инвестицијама с којима је тржишна вредност Снепчета нарасла на 15милијарди долара, а Шпигл се нашао у друштву најмлађих милијардера на свету.
БАЛКАНСКА ЧЕТВОРКА: Они су најбогатији људи региона
Снепчет тренутно има око 130 милиона активних корисника дневно, апликацију у Америци користи око 65 одсто људи с навршених између 18 и 24 година. Према подацима "Комскора", то је 24 одсто више него пре три године.
Крајем априла, Снепчет је број један по броју скинутих апликација у 28 земаља, односно готово двоструко више од Фејсбука, Твитера,Месинџера и Инстаграма заједно. ЦНБЦ је објавио како је Снепчет по броју скидања апликација у САД-у престигао Твитер. КориснициСнепчета дневно погледају 10 милијарди видео записа.
Шпигл није хтео да користи окосницу дигиталног оглашавања коју чине алати за таргетирање на темељу прикупљених података о корисницима, које користе Фејсбук и Гугл.
Снепчет приказује видео огласе преко целог екрана, на исти начин на који се прегледају и стварају садржаји на апликацији, држећи телефон на уобичајен начин, а Шпигл тврди како је шанса да ће корисници погледати цели оглас на Снепчету девет пута већа, само зато што не морају да ротирају телефон.
Снепчет у 2016. циља на 300 милиона долара прихода, што је доста импресивно с обзиром на то да су прошле године очекивали око 50 милиона. Главнина прихода долази од функције која служи за уживо преношење догађаја, попут конференција и фестивала.
Иако приходи појединачно варирају по специфичном догађају и публици, с два цента по прегледу долазимо до износа од око 400.000 долара вредном огласном простору за садржај који генерише 20 милиона прегледа.
Снепчет је и у сегмент вести ушао на велика врата, након терористичког напада у Сан Бернардину. Снепчет је тада направио лајв канал "Цалифорниа Схоотинг" на којем су објављене фотографије и видео записи корисника. Преноси уживо су нови велики приоритет Снепчета и очекује се да ће наставити њихов развој.
Шпиглова опсесија приватним животом разумљива је, с обзиром да су одређени делови његовог приватног живота завршили на интернету. Медији су развукли развод његових родитеља и извукли хрпу детаља о одрастању, објављена је и имејл кореспонденција, настала за време студија, која тада осамнаестогодишњег Шпигла не показује у најбољем светлу.
ГЕЈТСУ СЕ ЉУЉА ТРОН: Он је нови најбогатији човек света? (ФОТО)
Његови сарадници кажу да Шпигл свој лидерски стил гради по узору на Стива Џобса, чији портрет виси у Шпигловој канцеларији.
Многи запослени о новим производима сазнају тек из медија, тимови раде одвојени једни од других и добијају само оне информације које су им потребне за обављање посла.
Многима такво окружење не одговара, па је Снепчет напустило доста људи, од шефа продаје Мајка Рендала који је фирму напустио након седам месеци, па све до директорке оперативе Емили Вајт која је у Снепчет прешла из Инстаграма и отишла након годину дана.