Jednostavne ideje koje su donele milione
Mnoge ideje donosile su milione svojim tvorcima, ali su fascinantnije one koje su vrlo jednostavne. Ovo su neke od tih jednostavnih ideja koje su obogatile one koji su došli do njih.
ĆEBE
Specijalno ćebe koje možete navući na rukave palo je na um Geriju Klegu kada je jedne ledene noći gledao televiziju ušavši u vreću za spavanje. Ali smetalo mu je to što mora da izvlači ruku iz toplog da bi dohvatio daljinac i menjao kanale. Tada je došao na ideju, i njegova majka je sašila prvih nekoliko prototipova. Posle samo pet godina ostvarivao je promet od sedam miliona dolara godišnje.
CRVENI ĐON
Tara Haton (16) iz Irske, kao i mnoge njene vršnjakinje, obožavala je modu, ali nije imala početni kapital da bi pravila svoje modele. Kada je bila kod rođake u Španiji na venčanju, kupila je nove cipele. Odlepila je nalepnicu sa đonova, ali su joj se crvene konfete lepile za đonove.
Rođak je upitao da li su to skupocene cipele “lubuton”, i ona je došla na ideju. Dizajnirala je crvenu nalepnicu koja se može zalepiti na đonove cipela sa visokim potpeticama. Uskoro je otvorila svoju firmu pod imenom “Roso Solini”. Posle dve godine počela je da snabdeva kupce iz 23 zemlje.
KAMENJE KAO LJUBIMAC
Još 70-ih Geri Dal je osmislio koncept držanja kamenja kao ljubimaca. Posle kraćeg razmišljanja, zaključio je da ljubimce ne čini specijalnim to koje su vrste ni šta rade. Po njegovom mišljenju, ljudima je bilo važno samo da imaju nekog ljubimca, bilo šta. I tako mu je pala na pamet ideja da kamenje proglasi za kućnog ljubimca.
Prodao je preko pet miliona kamenja za šest meseci, po ceni od četiri dolara. Gotovo preko noći je postao milioner, prenosi Blic.
T - MAJICE
Ako bi vam neko rekao da biste mogli da se obogatite ako nosite obične majice, verovatno biste pomislili da je to nemoguće, jer ih ceo svet već nosi. Međutim, Džejson Sedler je čovek koji je došao na ideju da se plaća ako nosite majicu, kada je postavio sajt “iwearyourshirt.com” 2009. godine.
Ideja se sastoji u tome da svakog dana Sedler obuče majicu sa logom druge kompanije, a potom promoviše tu kompaniju preko društvenih mreža i u svakodnevnoj komunikaciji. Prvog dana nove godine Džejson je naplatio jedan dolar da bi obukao majicu sa određenom reklamom. Svakog narednog dana dizao je cenu za po jedan dolar, sve dok 31. decembra nošenje majice nije koštalo 365 dolara.
Ubedio je nekoliko kompanija da uđu u posao sa njim i postigao veliki uspeh. Čak je zaposlio nekoliko radnika. Procenjuje se da zarađuje više od pola miliona dolara godišnje.
KUPOVINA DOMENA
Ovo je svakako jedna od najvećih ideja, ali i najjednostavnijih. Početkom 90-ih, internet je bio tek u povoju. Nekolicina fanatika i ljudi preduzimljivog duha počeli su da kupuju jeftina imena domena u nadi da će njihova prodaja biti unosan posao u budućnosti, ukoliko internet zaživi.
Internet je itekako zaživeo - postao je najvažniji izum moderne istorije i promenio svet zauvek. Niko to bolje nije znao od Krisa Klarka, koji je kupio ime “pizza.com” za 20-ak dolara. I onda je čekao. Nedavno je prodao taj domen za 2,6 miliona dolara. Zar nije genijalno?