SA AUTOBUSKE STANICE NA PERON, A ONDA 100 NA SAT: Zašto Srbi sve češće menjaju autobuske voznim kartama
Kako su srpski vozovi napokon oživeli? - Putnici se sve više odlučuju za železnicu, evo i zbog čega
Četrdeset godina stare kompozicije odvraćale su građane da putuju vozom, čak i po nižoj ceni karata u odnosu na autobuse, ipak su birali alternativu. Međutim, novi vozovi, ali i jeftinije karte, naterale su Srbe da ponovo uđu u vagone.
- Dolazim svake nedelje u Beograd godinama unazad, zbog posla, i za razliku od starih vozova, zaista je zadovoljstvo voziti se novim. Udobno je, prijatno i čak se brže stiže, priča Novosađanin M. S.
"PROKOP JE BOLJI I OD ŽELEZNICE U BARSELONI!": Oduševljeni građani ovacijama dočekali otvaranje!
Za godinu dana 6 miliona putnika
U 2015. godini prevezeno 6.247.000 putnika, od toga 339.000 u međunarodnom saobraćaju.
Zadovoljstvo dele i ostali putnici, a među njima i jedna Nišlijka kojoj je najveći problem predstavljalo dugo putovanje.
- Izbegavala sam vozove uvek, jer nikad nisam znala kad ću stići i da li ću uopšte stići. Međutim, poslednjih nekoliko meseci putujem vozom i mnogo brže stižem nego ranije. Do kuće, do Niša mi treba četiri sata, ali sam čula da će se, kad premeste glavnu stanicu na "Prokop", putovati još kraće – kaže J. K. koja studira u Beogradu.
Osim što su građani Srbije zadovoljni promenama koje je Vlada Srbije postigla poslednjih godina na polju železnica i inovacija na istim, povećao se broj onih koji se voze prugama.
Direktor „Srbija voza“ Jugoslav Jović izjavio je nedavno za medije da je broj putnika ka Novom Sadu čak dupliran. Razlog tome Jović vidi u poboljšanju usluge i udobnosti i komforu koji nude „Železnice Srbije“.
VUČIĆ PORUČIO: Neka strani investitori prebace posao kod nas
- Povećali smo i broj polazaka, pa sada vozovi za Novi Sad idu na svakih sat vremena. Putovanje na toj relaciji je skraćeno i sada traje oko sat i po. Za linija je najbolje popunjena – rekao je Jović.
Nakon godina propadanja srpska železnica se drastično menja
"Zahvaljujući" prethodnoj vlasti, vozovi su išli brzinom manjom od 30 km/h, dok je danas učinjeno da se oni jednim delom pruge kreću i 100 kilometara na sat.
- DS nam je ostavila pruge sa brzinom ispod 30 kilometara na čas - rekla je Mihajlović, navodeći da se za godinu i po Srbija po stanju infrastrukture na svetskoj listi pomerila za 19 mesta.
Ona je tada najavila da će se, nakon sređivanja železničkog saobraćaja, od Beograda do Novog Sada putovati za 30 minuta!
Na srpskim prugama stigle su dve garniture dizel – motornih vozila, kupljene iz ruskog kredita. Očekuje se isporuka još 25.
Iako se veći broj putnika opredeljuje za vozove, s obzirom na to da su nove garniture stigle prošle godine, tek dogodine će se značajno primetiti povećanje broja putnika, rekao je Zoran Dinčić, direktor sektora za saobraćajne poslove "Srbija voza".
Samo u poslednjih godinu dana desile su se značajne, pa čak i istorijske, promene u ovom sektoru. Pruga je rekonstruisana na nekoliko deonica širom Srbije, srpskim vozovima su se pridružili novi, savremeni, čak je i stanica "Prokop", buduća glavna železnička stanica, nakon 40 godina otvorena.