СА АУТОБУСКЕ СТАНИЦЕ НА ПЕРОН, А ОНДА 100 НА САТ: Зашто Срби све чешће мењају аутобуске возним картама
Како су српски возови напокон оживели? - Путници се све више одлучују за железницу, ево и због чега
Четрдесет година старе композиције одвраћале су грађане да путују возом, чак и по нижој цени карата у односу на аутобусе, ипак су бирали алтернативу. Међутим, нови возови, али и јефтиније карте, натерале су Србе да поново уђу у вагоне.
- Долазим сваке недеље у Београд годинама уназад, због посла, и за разлику од старих возова, заиста је задовољство возити се новим. Удобно је, пријатно и чак се брже стиже, прича Новосађанин М. С.
"ПРОКОП ЈЕ БОЉИ И ОД ЖЕЛЕЗНИЦЕ У БАРСЕЛОНИ!": Одушевљени грађани овацијама дочекали отварање!
За годину дана 6 милиона путника
У 2015. години превезено 6.247.000 путника, од тога 339.000 у међународном саобраћају.
Задовољство деле и остали путници, а међу њима и једна Нишлијка којој је највећи проблем представљало дуго путовање.
- Избегавала сам возове увек, јер никад нисам знала кад ћу стићи и да ли ћу уопште стићи. Међутим, последњих неколико месеци путујем возом и много брже стижем него раније. До куће, до Ниша ми треба четири сата, али сам чула да ће се, кад преместе главну станицу на "Прокоп", путовати још краће – каже Ј. К. која студира у Београду.
Осим што су грађани Србије задовољни променама које је Влада Србије постигла последњих година на пољу железница и иновација на истим, повећао се број оних који се возе пругама.
Директор „Србија воза“ Југослав Јовић изјавио је недавно за медије да је број путника ка Новом Саду чак дуплиран. Разлог томе Јовић види у побољшању услуге и удобности и комфору који нуде „Железнице Србије“.
ВУЧИЋ ПОРУЧИО: Нека страни инвеститори пребаце посао код нас
- Повећали смо и број полазака, па сада возови за Нови Сад иду на сваких сат времена. Путовање на тој релацији је скраћено и сада траје око сат и по. За линија је најбоље попуњена – рекао је Јовић.
Након година пропадања српска железница се драстично мења
"Захваљујући" претходној власти, возови су ишли брзином мањом од 30 км/х, док је данас учињено да се они једним делом пруге крећу и 100 километара на сат.
- ДС нам је оставила пруге са брзином испод 30 километара на час - рекла је Михајловић, наводећи да се за годину и по Србија по стању инфраструктуре на светској листи померила за 19 места.
Она је тада најавила да ће се, након сређивања железничког саобраћаја, од Београда до Новог Сада путовати за 30 минута!
На српским пругама стигле су две гарнитуре дизел – моторних возила, купљене из руског кредита. Очекује се испорука још 25.
Иако се већи број путника опредељује за возове, с обзиром на то да су нове гарнитуре стигле прошле године, тек догодине ће се значајно приметити повећање броја путника, рекао је Зоран Динчић, директор сектора за саобраћајне послове "Србија воза".
Само у последњих годину дана десиле су се значајне, па чак и историјске, промене у овом сектору. Пруга је реконструисана на неколико деоница широм Србије, српским возовима су се придружили нови, савремени, чак је и станица "Прокоп", будућа главна железничка станица, након 40 година отворена.