VREMEPLOV: Atmosfera u restoranima - nekad i sad!
Nekada smo odmah znali šta da naručimo u restoranu, a danas su nam na prvom mestu WiFi i dugi telefonski razgovori.
Jedan njujorški restoran nedavno je sproveo eksperiment, urađen na retorspektivi brojeći 10 godina unazad, s ciljem da dokaže kakva je atmosfera bila davne 2004. godine, a kakva je atmosfera jednog radnog dana danas.
Zahvaljujući kamerama koje su snimale svaki minut svakog dela restorana, javnost je ostala zapanjena zaključcima eksperimenta. Razvojom tehnologije i uvođenjem savremenog načina života, bilo je za očekivati da će se sve promeniti. Novi način funkcionisanja predstavljao je brzi tempo življenja i drugačiji pogledi na svet.
Vlasnik restorana je, pregledajući snimke kamera, želeo da pokaže svetu kako su kultura, poštovanje i ophođenje jedni prema drugima nekada bili na zavidnijem nivou.
Kako je izgledao jedan radni dan davne 2004. godine?
Kupac ulazi u restoran, smešta se i gleda meni. Kupcu je potrebno svega 8 minuta da razmisli šta će naručiti. U tom trenutku, konobar pristiže i uslužuje ga. Domaćinima restorana je potrebno 6 minuta za spremanje porudžbine koju je gost naručio. Za neke malo zahtevnije, potrebno je maksimalno 10 minuta. Od 45 trenutnih gostiju koji sede u restoranu, prosečno dvoje na dan, nezadovoljno vrate porudžbinu.
Konobari su konstantno prisutni u svojim regionima restorana, kako bi svakoj mušteriji odmah izašli u susret. Nakon što gosti završe sa obrokom, dozivaju konobara da im donese račun i u roku od 5 minuta odlaze.
Prosečno vreme od početka do kraja opisane aktivnosti je 1:05.
A kako danas izgleda taj isti radni dan?
Kupac čim uđe u restoran, svaki drugi se dvoumi gde će sesti (ta statistika obuhvata i one koji posle 3 minuta promene sto).
Pre samog otvaranja menija, prvo uzimaju telefone i proveravaju da li radi WiFi. U slučaju da postoje smetnje, prvo sa konobarom regulišu problem pa onda naručuju obrok.
Danas je postao fenomen da ljudi ne znaju šta će naruciti, iako čak i po 21 mnut gledaju u meni. Gošće su sklone da često zamole konobara da sačeka malo i da se vrati kasnije.
Tokom boravka u restoranu, kupci konstantno telefoniraju.
Od ukupnih 45 kupaca u restoranu, zapaženo je da se njih 26 slika na svaka 3 minuta i postavljaju slike na razne društvene mreže. Od punog restorana, 20 gostiju mole konobare da naprave grupnu sliku. U slučaju da im se ne svidi, brišu je i mole da je ponovi.
Svaki deveti kupac bez pogovora, vraća hranu da se podgreje.
Prosečno vreme od početka do kraja protokola je 1:55.