ВРЕМЕПЛОВ: Атмосфера у ресторанима - некад и сад!
Некада смо одмах знали шта да наручимо у ресторану, а данас су нам на првом месту WiFi и дуги телефонски разговори.
Један њујоршки ресторан недавно је спровео експеримент, урађен на реторспективи бројећи 10 година уназад, с циљем да докаже каква је атмосфера била давне 2004. године, а каква је атмосфера једног радног дана данас.
Захваљујући камерама које су снимале сваки минут сваког дела ресторана, јавност је остала запањена закључцима експеримента. Развојом технологије и увођењем савременог начина живота, било је за очекивати да ће се све променити. Нови начин функционисања представљао је брзи темпо живљења и другачији погледи на свет.
Власник ресторана је, прегледајући снимке камера, желео да покаже свету како су култура, поштовање и опхођење једни према другима некада били на завиднијем нивоу.
Како је изгледао један радни дан давне 2004. године?
Купац улази у ресторан, смешта се и гледа мени. Купцу је потребно свега 8 минута да размисли шта ће наручити. У том тренутку, конобар пристиже и услужује га. Домаћинима ресторана је потребно 6 минута за спремање поруџбине коју је гост наручио. За неке мало захтевније, потребно је максимално 10 минута. Од 45 тренутних гостију који седе у ресторану, просечно двоје на дан, незадовољно врате поруџбину.
Конобари су константно присутни у својим регионима ресторана, како би свакој муштерији одмах изашли у сусрет. Након што гости заврше са оброком, дозивају конобара да им донесе рачун и у року од 5 минута одлазе.
Просечно време од почетка до краја описане активности је 1:05.
А како данас изгледа тај исти радни дан?
Купац чим уђе у ресторан, сваки други се двоуми где ће сести (та статистика обухвата и оне који после 3 минута промене сто).
Пре самог отварања менија, прво узимају телефоне и проверавају да ли ради WiFi. У случају да постоје сметње, прво са конобаром регулишу проблем па онда наручују оброк.
Данас је постао феномен да људи не знају шта ће наруцити, иако чак и по 21 мнут гледају у мени. Гошће су склоне да често замоле конобара да сачека мало и да се врати касније.
Током боравка у ресторану, купци константно телефонирају.
Од укупних 45 купаца у ресторану, запажено је да се њих 26 слика на свака 3 минута и постављају слике на разне друштвене мреже. Од пуног ресторана, 20 гостију моле конобаре да направе групну слику. У случају да им се не свиди, бришу је и моле да је понови.
Сваки девети купац без поговора, враћа храну да се подгреје.
Просечно време од почетка до краја протокола је 1:55.