KO JE OVDE LUD: U BG prevozu na istoj liniji karta u jednom smeru 183, a u drugom 213 dinara!
Vožnja javnim prevozom u Beogradu može da bude i trostruko skuplja u zavisnosti od linije, pa čak i smera kretanja, a najviše šanse da pogrešite imaćete ako krenete ka obodnim naseljima.
Reporteri 24 sata uverili su se da je vožnja „Lastinim" autobusom na liniji 491 od Ralje do Trošarine gotovo tri puta skuplja od vožnje „Lastinim" autobusom na liniji 408. Za običnog putnika, na autobusima nema razlike. U oba vozila nalaze se Busplus aparati, gradskog su tipa, sa upečatljivim plastičnim ili tapaciranim sedištima.
Odavno je poznata podela grada na naselja u koja dopire „GSP" i ona do kojih se može doći samo „Lastom". Zapravo, u javnom prevozu Beograda postoje dva sistema ITS 1 i ITS 2 sa više prevoznika, ali GSP je najprisutniji u ITS 1, a „Lasta" u ITS 2. Linije ITS 2 imaju deset zona za pojedinačne i tri za mesečne dopune, a polasci su znatno ređi.
Cena zavisi i od smera!?
Zbrku koja vlada u beogradskom javnom prevozu najbolje ilustruje cinijenica da na nekim linijama cena karte zavisi i od smera kretanja. Tako vožnja od Trošarine do Ralje košta 183 dinara, ali od ralje do Trošarine cena je 213 dinara.
- Moja markica je 7.740 dinara, ali važi i za gradski prevoz u Beogradu. Živim samo pet kilometara od Ralje, dokle ide gradski autobus. Kada kupujem dopunu za karticu, na trafici se svi čude, kažu 'Pa to ti je trećina plate' - priča Dragica iz Parcana.
Mesečna karta do Ralje za gradski prevoz je inače više nego duplo jeftinija od cene koju plaća Dragica, koja živi nadomak ovog naselja, i iznosi 3.275 dinara.
Najveća negodovanja putnika su na granicama sistema, jer komšijska sela imaju znatno povoljniji prevoz. Tako na primer Vrčinci godinama traže gradski prevoz jer su znatno bliži od Begaljice koja ga odavno ima, a oba naselja pripadaju opštini Grocka. Delovi Barajeva pokriveni su gradskom linijom 405L, dok je osatak naselja uključujući i centar u sistemu ITS 2.
Direkcija za javni prevoz priznaje da je ovakva organizacija nepovoljna, a na izmenama tarifnog sistema radiće se naredne godine.
- Primeri koje ste naveli pokazuju sve nelogičnosti i nepravednosti postojećeg tarifnog sistema, koji smo nasledili i koji nije pravljen po meri građana. Upravo zbog toga Direkcija za javni prevoz zajedno sa Gradom Beogradom radi na novom modelu tarifnog sistema, koji ima za cilj pravedniji odnos prema korisnicima javnog prevoza i kojim bi se izašlo u susret potrebama korisnika.
S obzirom na činjenicu da obavezujući ugovor konkursa sa privatnim prevoznicima ističe tek krajem 2015, novi tarifni sistem moguće je uvesti tek tada. Medutim, u međuvremenu, intenzivno ćemo raditi na pripremi drugih pogodnosti za korisnike javnog prevoza. Mi ćemo se od početka 2015. potruditi da izađemo u susret građanima uvodeći novi asortiman karata - kažu za "24 sata" u Direkciji.
Nezgoda da zalutate u pogrešni autobus može vam se desiti i u centru grada. Ukoliko uđete u privatni 860 kod Ade, do Glavne železnicke stanice platićete 97 dinara, a ukoliko uđete u bilo koji drugi privatni autobus na gradskim linijama, cena je 73 dinara.
Prčitajte i:
"Ja da plaćam gradski prevoz? Nisam lud, kad imam paletu!" (VIDEO)
GRADSKI PREVOZ NAŠIH ŽIVOTA: Kako sam postala švercerka! (VIDEO)
BEOGRAD: U gradski prevoz samo ljubimci ispod 40cm