КО ЈЕ ОВДЕ ЛУД: У БГ превозу на истој линији карта у једном смеру 183, а у другом 213 динара!
Вожња јавним превозом у Београду може да буде и троструко скупља у зависности од линије, па чак и смера кретања, а највише шансе да погрешите имаћете ако кренете ка ободним насељима.
Репортери 24 сата уверили су се да је вожња „Ластиним" аутобусом на линији 491 од Раље до Трошарине готово три пута скупља од вожње „Ластиним" аутобусом на линији 408. За обичног путника, на аутобусима нема разлике. У оба возила налазе се Бусплус апарати, градског су типа, са упечатљивим пластичним или тапацираним седиштима.
Одавно је позната подела града на насеља у која допире „ГСП" и она до којих се може доћи само „Ластом". Заправо, у јавном превозу Београда постоје два система ИТС 1 и ИТС 2 са више превозника, али ГСП је најприсутнији у ИТС 1, а „Ласта" у ИТС 2. Линије ИТС 2 имају десет зона за појединачне и три за месечне допуне, а поласци су знатно ређи.
Цена зависи и од смера!?
Збрку која влада у београдском јавном превозу најбоље илуструје цинијеница да на неким линијама цена карте зависи и од смера кретања. Тако вожња од Трошарине до Раље кошта 183 динара, али од раље до Трошарине цена је 213 динара.
- Моја маркица је 7.740 динара, али важи и за градски превоз у Београду. Живим само пет километара од Раље, докле иде градски аутобус. Када купујем допуну за картицу, на трафици се сви чуде, кажу 'Па то ти је трећина плате' - прича Драгица из Парцана.
Месечна карта до Раље за градски превоз је иначе више него дупло јефтинија од цене коју плаћа Драгица, која живи надомак овог насеља, и износи 3.275 динара.
Највећа негодовања путника су на границама система, јер комшијска села имају знатно повољнији превоз. Тако на пример Врчинци годинама траже градски превоз јер су знатно ближи од Бегаљице која га одавно има, а оба насеља припадају општини Гроцка. Делови Барајева покривени су градском линијом 405Л, док је осатак насеља укључујући и центар у систему ИТС 2.
Дирекција за јавни превоз признаје да је оваква организација неповољна, а на изменама тарифног система радиће се наредне године.
- Примери које сте навели показују све нелогичности и неправедности постојећег тарифног система, који смо наследили и који није прављен по мери грађана. Управо због тога Дирекција за јавни превоз заједно са Градом Београдом ради на новом моделу тарифног система, који има за циљ праведнији однос према корисницима јавног превоза и којим би се изашло у сусрет потребама корисника.
С обзиром на чињеницу да обавезујући уговор конкурса са приватним превозницима истиче тек крајем 2015, нови тарифни систем могуће је увести тек тада. Медутим, у међувремену, интензивно ћемо радити на припреми других погодности за кориснике јавног превоза. Ми ћемо се од почетка 2015. потрудити да изађемо у сусрет грађанима уводећи нови асортиман карата - кажу за "24 сата" у Дирекцији.
Незгода да залутате у погрешни аутобус може вам се десити и у центру града. Уколико уђете у приватни 860 код Аде, до Главне железницке станице платићете 97 динара, а уколико уђете у било који други приватни аутобус на градским линијама, цена је 73 динара.
Прчитајте и:
"Ја да плаћам градски превоз? Нисам луд, кад имам палету!" (ВИДЕО)
ГРАДСКИ ПРЕВОЗ НАШИХ ЖИВОТА: Како сам постала шверцерка! (ВИДЕО)
БЕОГРАД: У градски превоз само љубимци испод 40цм