KOŠTAĆE, ALI ĆE I VREDETI: Vazdušni jastuci sa rokom trajanja
Japanski proizvođači automobila pokrenuli su ovu inicijativu kako bi se predupredila i najmanja mogućnost za fatalni ishod.
Milioni automobila širom sveta povučeni su iz raznih razloga, a jedan od najčešćih jesu vazdušni jastuci. Chrysler je samo poslednji u nizu.
"Mislim da će biti rasprave o tome da li vazdušne jastuke treba menjati nakon određenog broja godina. Jednu smo već pokrenuli, doduše nezvanično", rekao je Fumihiko Ike, predsednik Japanskog saveza proizvođala automobila, ujedno i prvi čovek Honde.
Ikeova Honda, kao i Toyota i Dženeral motors već su povlačili vozila zbog potencijalno smrtnosnog problema sa jastucima koji su ekslodirali i u putnike lansirali komade metala koji su tom prilikom ponašali kao šrapneli.
Japanska firma Takata jedan je od najvećih proizvođača vazdušnih vreća na svetu. Upravo su njihovi proizvodi bili problematični, ali je još veći problem što Takata ne uspeva da identifikuje koren neispravnosti. Posledica toga jesu pet stradalih u SAD i Maleziji.
Pošto istraživanja ne nalaze nijedan očit problem, pretpostavka je da je krivac - starost jastuka. Otuda i predlog za redovnom zamenom.