КОШТАЋЕ, АЛИ ЋЕ И ВРЕДЕТИ: Ваздушни јастуци са роком трајања
Јапански произвођачи аутомобила покренули су ову иницијативу како би се предупредила и најмања могућност за фатални исход.
Милиони аутомобила широм света повучени су из разних разлога, а један од најчешћих јесу ваздушни јастуци. Chrysler је само последњи у низу.
"Мислим да ће бити расправе о томе да ли ваздушне јастуке треба мењати након одређеног броја година. Једну смо већ покренули, додуше незванично", рекао је Фумихико Ике, председник Јапанског савеза произвођала аутомобила, уједно и први човек Хонде.
Икеова Хонда, као и Toyota и Џенерал моторс већ су повлачили возила због потенцијално смртносног проблема са јастуцима који су екслодирали и у путнике лансирали комаде метала који су том приликом понашали као шрапнели.
Јапанска фирма Таката један је од највећих произвођача ваздушних врећа на свету. Управо су њихови производи били проблематични, али је још већи проблем што Таката не успева да идентификује корен неисправности. Последица тога јесу пет страдалих у САД и Малезији.
Пошто истраживања не налазе ниједан очит проблем, претпоставка је да је кривац - старост јастука. Отуда и предлог за редовном заменом.