LUKSUZ U KRIZI: Rusi i Kinezi ''izdali'' Luj Viton
Slabi poslovni rezultati LVMH-a, najvećeg svetskog proizvođača luksuzne robe, potvrdili su da je industrija brendiranih proizvoda suočena sa sporim rastom zbog pada potražnje kineskih i ruskih turista, najvećih kupaca te robe u svetu.
Industrija luksuznih proizvoda brzo se oporavila od finansijske krize i recesije 2008. godine, pa je od 2010. do 2012. zabeležila snažan rast.
No, poslednje dve godine taj se rast drastično usporio, među ostalim, zbog strogog kažnjavanja korupcije i nelegalnog trgovanja u Kini.
Mnogi luksuzni brendovi, kao što su Louis Vuitton i Gucci, poslednjih desetak godina puno su investirali u nove prodavnice u Kini kako bi privukli tamošnje kupce srednje i visoke klase. Kina je za tu industrija bila glavni pokretač rasta, čime je nadoknađena slabost potražnje za luksuznom robom u Evropi i Japanu, prenosi seebiz.
Međutim, pad prihoda i dobiti u prvom tromesečju LVMH konglomerata - čiji su brandovi Louis Vuitton, Moet Hennessy, Zenith, Tag Heuer, Christian Dior – potvrdio je tezu da je za tom robom pala potražnja Kineza, najvećih svetskih kupaca luksuzne robe, te da je ta industrija suočena sa sporim rastom idućih godina.
A trendovi pokazuju da Kinezi manje kupuju luksuznu robu ne samo u domovini nego i u inostranstvu, pa se navodi da je u Francuskoj i drugim evropskim zemljama osetno pala potrošnja kineskih turista. Posledica je to, kaže, visokog kursa evra, zbog čega je ionako skupa luksuzna roba postala još skuplja.
Pad prodaje brendiranih proizvoda u Evropi posledica je, takođe, pada potrošnje Rusa, najvećih svetskih potrošača luksuzne robe nakon Kineza, zbog sankcija protiv Moskve u vezi ukrajinske krize i pada kursa rublje.