ЛУКСУЗ У КРИЗИ: Руси и Кинези ''издали'' Луј Витон
Слаби пословни резултати ЛВМХ-а, највећег светског произвођача луксузне робе, потврдили су да је индустрија брендираних производа суочена са спорим растом због пада потражње кинеских и руских туриста, највећих купаца те робе у свету.
Индустрија луксузних производа брзо се опоравила од финансијске кризе и рецесије 2008. године, па је од 2010. до 2012. забележила снажан раст.
Но, последње две године тај се раст драстично успорио, међу осталим, због строгог кажњавања корупције и нелегалног трговања у Кини.
Многи луксузни брендови, као што су Лоуис Vuitton и Gucci, последњих десетак година пуно су инвестирали у нове продавнице у Кини како би привукли тамошње купце средње и високе класе. Кина је за ту индустрија била главни покретач раста, чиме је надокнађена слабост потражње за луксузном робом у Европи и Јапану, преноси сеебиз.
Међутим, пад прихода и добити у првом тромесечју ЛВМХ конгломерата - чији су брандови Лоуис Vuitton, Моет Hennessy, Zenith, Таг Хеуер, Christian Диор – потврдио је тезу да је за том робом пала потражња Кинеза, највећих светских купаца луксузне робе, те да је та индустрија суочена са спорим растом идућих година.
А трендови показују да Кинези мање купују луксузну робу не само у домовини него и у иностранству, па се наводи да је у Француској и другим европским земљама осетно пала потрошња кинеских туриста. Последица је то, каже, високог курса евра, због чега је ионако скупа луксузна роба постала још скупља.
Пад продаје брендираних производа у Европи последица је, такође, пада потрошње Руса, највећих светских потрошача луксузне робе након Кинеза, због санкција против Москве у вези украјинске кризе и пада курса рубље.