Manje pritužbi na banke
Narodna banka Srbije je u 2013. godini primila 1.510 pritužbi na rad finansijskih institucija, a od toga se 1.263, ili 83,3 odsto, odnosilo na banke. To je za 16,5 odsto manje pritužbi u odnosu na prethodnu godinu.
To govori da su građani informisaniji i bolje razumeju bankarske klauzule, a banke više poštuju pravila. Ipak, dobar deo korisnika i dalje ne shvata na koji način treba da se obrati banci ako uoči problem ili nepravilnost, piše BiF.
Centar za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga, koji građanima pruža pomoć u ostvarivanju njihovih prava i u razumevanju i korišćenju usluga finansijskih usluga, svakodnevno primi između 30 i 40 pritužbi građana, najčešće klijenata banaka. To je i razumljivo jer se bankarske usluge koriste mnogo češće nego usluge drugih aktera u finansijskoj industriji.
Građani su se prošle godine najviše žalili na probleme u otplati kredita (57,7 odsto ukupnih pritužbi na rad banaka), u vezi sa problemima po tekućim računima (16,8 odsto), i platnim karticama (13,2 odsto), prenosi BiF.
Centar je u 2013. godini postupio po 2.200 prigovora građana, od čega se najveći broj odnosio na rad banaka - 87,36 odsto. Odgovoreno je na oko 600 pitanja građana i primljeno 19.119 poziva u Info centru. Održano je 106 medijacija, a u 93 slučaja je okončan postupak.