Мање притужби на банке
Народна банка Србије је у 2013. години примила 1.510 притужби на рад финансијских институција, а од тога се 1.263, или 83,3 одсто, односило на банке. То је за 16,5 одсто мање притужби у односу на претходну годину.
То говори да су грађани информисанији и боље разумеју банкарске клаузуле, а банке више поштују правила. Ипак, добар део корисника и даље не схвата на који начин треба да се обрати банци ако уочи проблем или неправилност, пише БиФ.
Центар за заштиту и едукацију корисника финансијских услуга, који грађанима пружа помоћ у остваривању њихових права и у разумевању и коришћењу услуга финансијских услуга, свакодневно прими између 30 и 40 притужби грађана, најчешће клијената банака. То је и разумљиво јер се банкарске услуге користе много чешће него услуге других актера у финансијској индустрији.
Грађани су се прошле године највише жалили на проблеме у отплати кредита (57,7 одсто укупних притужби на рад банака), у вези са проблемима по текућим рачунима (16,8 одсто), и платним картицама (13,2 одсто), преноси БиФ.
Центар је у 2013. години поступио по 2.200 приговора грађана, од чега се највећи број односио на рад банака - 87,36 одсто. Одговорено је на око 600 питања грађана и примљено 19.119 позива у Инфо центру. Одржано је 106 медијација, а у 93 случаја је окончан поступак.