Milijarder zahvaljujući čuvenoj "maci"
Svet je dobio novog milijardera i to je Sjintaro Tsuji, osamdesetpetogodišnji osnivač i izvršni direktor kompanije "Sanrio" koja proizvodi "Hello Kitty", jednu od najpoznatijih franšiza na svetu.
"Maca" je doprinela da se akcije "Sanrie" udvostruče. Ova kompanija ima ugovore sa Walmartom, Zarom i Swarovski kompanijom i, zahvaljujući tome, svoje bogatstvo Tsuji je uspeo da zaokruži na devet nula.
Kompanija koja prodaje poklone sa motivima čuvene bele mace, poseduje tematske parkove i proizvodi i distribuira filmove, u poslednjoj fiskalnoj godini imala je zaradu od 74,25 milijardi jena - skoro 900 miliona dolara.
Tsuji se ne šali kada otkriva svoje ambicije i želju da od Hello Kitty napravi brend koji donosi milione, poput Guccija ili Hermesa. Kako kaže, tržište u Japanu preplavljeno je francuskim i američkim kompanijama, a domaćih firmi kao i da nema. Upravo tu Tsuji vidi svoju prednost. Ovaj novopečeni milijarder ističe da mu je od svake dobiti važnije da usreći radnike, odličnom platom i beneficijama.
''Naš cilj je dobra reputacija, ne stvaranje profita'', kaže ovaj aktivni osamdesetpetogodišnji Japanac koji na spavanje ne odlazi pre četiri ujutru, a u devet je već budan i informisan o kretanju Sanrio akcija na berzi.
(bizlife)