Mladi vozači ostaju bez dozvole posle druge noćne vožnje
Ukoliko budu uhvaćeni za volanom od 23 sata do 6 ujutro, mladi koji su tek položili vozački ispit, biće kažnjavani sa šest poena i oduzimanjem dozvole na tri meseca.
Kako je ministar policije Nebojša Stefanović najavio za „Blic“, ova zabrana naći će se u predlogu izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji će biti prosleđen Vladi, a potom poslanicima. Zabrana noćne vožnje važiće za sve nove vozače, odnosno dve godine od momenta kada polože vozački ispit, bez obzira na starost. Za one koji dozvolu dobiju sa 17 i 18 godina, zabrana će važiti dok ne napune 21 godinu.
Kada se ovaj predlog Stefanovića ukrsti s predlogom radne grupe ministarstva - da vozači do 21 godine ostaju trajno bez dozvole sa devet kaznenih poena - zaključuje se da će oni koji dva puta prekrše noćnu zabranu morati ponovo na polaganje vožnje.
Ministar će sagledati sve predloge izmena zakona, uključujući i predloge ministarke saobraćaja Zorane Mihajlović, nakon čega će doneti konačnu odluku o tekstu zakona koji će dostaviti Vladi - kaže načelnik Uprave saobraćajne policije Vladimir Rebić.
Ada Huja pokretač
U stravičnoj nesreći 22. novembra na Adi Huji poginuli su Anastasija Stajić (16), Miloš Janković (20) i Nemanja Antić (18). Ta nesreća bila je pokretač pooštravanja kazni i zabrana za mlade i neiskusne vozače.
Nebojšu Stefanovića juče je podržala i Zorana Mihajlović.
"Kao predsednik tela za bezbednost u saobraćaju i predsednik radne grupe za mlade vozače, veoma sam ponosna na ministra Stefanovića i hvala mu što se priključio akciji", rekla je Mihajlovićeva.
Ona očekuje da će na sednici Vlade biti odlučeno da bar izmene nacrta zakona o saobraćaju u vezi s mladim vozačima budu donete po hitnom postupku i da počnu da važe od 1. januara. Prva i najbitnija izmena koju je predložila Zorana Mihajlović jeste to da vozači neće moći da voze automobile jače od 76 konjskih snaga.
Direktor Agencije za saobraćaj Milan Božović kaže da je cilj ovih mera smanjenje broja žrtava. "Mladi po dobijanju dozvole predstavljaju ugroženu kategoriju. Osim što mogu da dovedu sebe u opasnost, oni neiskustvom mogu da ugroze i druge učesnike saobraćaja. Potrebno je uskratiti mladima vožnju noću i ograničiti im tip vozila ", kaže Božović.
Predlozi za izmenu zakona
Oduzimanje automobila vozačima bez dozvole ili onima sa više od dva promila alkohola
U prvoj godini od polaganja, vozači će imati probnu dozvolu, kao i mladi do 21. godine
Vozači do 21 godine moraće ponovo da polažu vožnju ako dobiju devet kaznenih poena
Smanjena dozvoljena količina alkohola u krvi na 0,2 promila
Skraćeni postupci za najteže prekršaje i hitno dovođenje tih vozača u sud
Biće predložene strože kazne i za iskusne vozače, i sa sadašnjih 0,3 donja granica će biti pomerena na 0,2 promila alkohola u krvi. Prekršajni sud u Užicu juče je D. D. (61), koji je imao 5,5 promila, oduzeo dozvolu na godinu dana i kaznio ga sa 16 poena i 150.000 dinara.
"Prosto je neverovatno da čovek koji je popio toliku količinu alkohola nije upao u komatozno stanje i umro. Praksa kaže da čovek sa šest promila umire. To je komatozno stanje, gube se vitalne funkcije, a o psihičkom rasuđivanju suvišno je govoriti. Da udes nije na vreme prijavljen, odnosno da policija i Hitna pomoć nisu stigle na vreme, on bi verovatno umro", kaže za „Blic“ dr Zoran Dimitrijević, psihijatar iz Užica.
U subotu oko 17.25, D. D. je u Zlatiborskoj ulici udario u parkirano vozilo. "Patrola ga je zatekla kako spava za volanom. Pregledao ga je lekar Hitne pomoći. Bio je usporen, teško je i nepovezano pričao", prenosi izvor "Blica" i dodaje da je D. D. u treznilištu ostao do nedelje ujutro. V. Lojanica
Pogledajte i: