Млади возачи остају без дозволе после друге ноћне вожње
Уколико буду ухваћени за воланом од 23 сата до 6 ујутро, млади који су тек положили возачки испит, биће кажњавани са шест поена и одузимањем дозволе на три месеца.
Како је министар полиције Небојша Стефановић најавио за „Блиц“, ова забрана наћи ће се у предлогу измена Закона о безбедности саобраћаја, који ће бити прослеђен Влади, а потом посланицима. Забрана ноћне вожње важиће за све нове возаче, односно две године од момента када положе возачки испит, без обзира на старост. За оне који дозволу добију са 17 и 18 година, забрана ће важити док не напуне 21 годину.
Када се овај предлог Стефановића укрсти с предлогом радне групе министарства - да возачи до 21 године остају трајно без дозволе са девет казнених поена - закључује се да ће они који два пута прекрше ноћну забрану морати поново на полагање вожње.
Министар ће сагледати све предлоге измена закона, укључујући и предлоге министарке саобраћаја Зоране Михајловић, након чега ће донети коначну одлуку о тексту закона који ће доставити Влади - каже начелник Управе саобраћајне полиције Владимир Ребић.
Ада Хуја покретач
У стравичној несрећи 22. новембра на Ади Хуји погинули су Анастасија Стајић (16), Милош Јанковић (20) и Немања Антић (18). Та несрећа била је покретач пооштравања казни и забрана за младе и неискусне возаче.
Небојшу Стефановића јуче је подржала и Зорана Михајловић.
"Као председник тела за безбедност у саобраћају и председник радне групе за младе возаче, веома сам поносна на министра Стефановића и хвала му што се прикључио акцији", рекла је Михајловићева.
Она очекује да ће на седници Владе бити одлучено да бар измене нацрта закона о саобраћају у вези с младим возачима буду донете по хитном поступку и да почну да важе од 1. јануара. Прва и најбитнија измена коју је предложила Зорана Михајловић јесте то да возачи неће моћи да возе аутомобиле јаче од 76 коњских снага.
Директор Агенције за саобраћај Милан Божовић каже да је циљ ових мера смањење броја жртава. "Млади по добијању дозволе представљају угрожену категорију. Осим што могу да доведу себе у опасност, они неискуством могу да угрозе и друге учеснике саобраћаја. Потребно је ускратити младима вожњу ноћу и ограничити им тип возила ", каже Божовић.
Предлози за измену закона
Одузимање аутомобила возачима без дозволе или онима са више од два промила алкохола
У првој години од полагања, возачи ће имати пробну дозволу, као и млади до 21. године
Возачи до 21 године мораће поново да полажу вожњу ако добију девет казнених поена
Смањена дозвољена количина алкохола у крви на 0,2 промила
Скраћени поступци за најтеже прекршаје и хитно довођење тих возача у суд
Биће предложене строже казне и за искусне возаче, и са садашњих 0,3 доња граница ће бити померена на 0,2 промила алкохола у крви. Прекршајни суд у Ужицу јуче је Д. Д. (61), који је имао 5,5 промила, одузео дозволу на годину дана и казнио га са 16 поена и 150.000 динара.
"Просто је невероватно да човек који је попио толику количину алкохола није упао у коматозно стање и умро. Пракса каже да човек са шест промила умире. То је коматозно стање, губе се виталне функције, а о психичком расуђивању сувишно је говорити. Да удес није на време пријављен, односно да полиција и Хитна помоћ нису стигле на време, он би вероватно умро", каже за „Блиц“ др Зоран Димитријевић, психијатар из Ужица.
У суботу око 17.25, Д. Д. је у Златиборској улици ударио у паркирано возило. "Патрола га је затекла како спава за воланом. Прегледао га је лекар Хитне помоћи. Био је успорен, тешко је и неповезано причао", преноси извор "Блица" и додаје да је Д. Д. у трезнилишту остао до недеље ујутро. В. Лојаница
Погледајте и: