MRKA KAPA ZA TRGOVCE NA ADI: "Sednu na jedno piće i to je to, nema ni previše bakšiša"
Astronomski broj posetilaca koji se vikendom beleži na Adi Ciganliji, gotovo se jedva primećuje u pazaru, tvrde ugostitelji i trgovci kraj Savskog jezera.
Posla ima tek da se otplate zarade radnika i zakupi, a ni sami ne veruju da se subotom i nedeljom zatekne više od 350.000 kupača.
Radni dan za trgovce na "beogradskom moru" počinje već od ranog jutra, a za kafiće koji sa zalaskom sunca postaju klubovi, nema odmora ni noću. Vikend je najunosniji, pa se slobodni dani uzimaju tek početkom sedmice.
Iako kiša ne pada kao prošlog leta, kažu, ne pljušte ni pare. Kada se podvuče crta, vlasnici lokala nisu zadovoljni.
"Ako se samo uporedi sa prošlom sezonom, koja je bila potpuni promašaj, može se reći da je ovo leto bolje. Angažovali smo nešto malo više ljudi, ali u principu sve se postiže. Ljudi nemaju novca, sednu na jedno piće i to je to", priča jedna od vlasnica kafića za Novosti.
Ni konobari ne ubiraju previše bakšiša, koliko obiju kritika što okasne sa poružbinom kada se kupači povuku pred najjačim suncem u hladovinu lokala. Žale se i prodavci voća, kokica i sladoleda. Mušterije pažljivo vagaju da račun ne pređe ceh od 100 dinara, dok mnogi posetioci dođu dobro snabdeveni.
"Trinaest godina prodajem sladoled na Adi i svake godine je lošiji pazar. Mnogo su bolji uslovi, Ada je daleko urednija, ali kada sladoled košta više od vekne hleba jasno je šta će sve kupiti jedna višečlana porodica. Da je bilo i pola te mase ljudi o kojoj se priča, frižider bi mi ostao prazan", kaže prodavac sladoleda.
Lepo vreme u narednom periodu možda će i da popravi bilanse kafedžija i trgovaca. Jedno je bar sigurno, a to je mesto za tezgu koje ih čeka i naredne dve godine, s obzirom na to da je takav uslov bio po ovogodišnjem konkursu.